woensdag, februari 22, 2006

Humo 70 jaar
























Humo bestaat 70 jaar. Hip Hip Hoera !

Ik weet niet wanneer ik de Humo begon te lezen. Ik denk ergens in mijn Klein Seminarie-tijd. Maar Murke is een onvoorwaardelijke fan van Humo.

Naast Humo leest Murke ook nog Knack, enkele muziektijdschriften en nu en dan de krant. Vroeger las Murke dagelijks minstens 1 of 2 kranten maar het niveau is dermatig gezakt dat ik me op sommige dagen beperk tot het even piepen op de internetsites van diverse kranten.

Op Knack ben ik geabonneerd en iedere woensdag valt die in de bus. Op Humo ben ik niet geabonneerd. Ik wil daar meer moeite voor doen. Dus wandel ik iedere dinsdagmorgen naar de krantenwinkel en bij het terugwandelen, lees ik al in de Humo.

Stijn Meuris vertelt in de Humo van deze week dat hij geen begrip kon opbrengen voor mensen die de Humo pas op vrijdag kochten. Wel, ik vind dit ook.... de echte Humo-lezer koopt zijn Humo op dinsdag.

Wat bevalt me aan Humo ?

  • Het niveau van de journalistiek. Zelfs als men iets banaals wil vertellen, komt dit nog goed over
  • De onderzoeksjournalistiek o.a. Leo Delcroix, de gokchinees, ....
  • De terugkerende rubrieken o.a. Uitlaat, columns bijv. Jan Mulder, schitterende cartoons o.a. Kamagurka vroeger - Jeroom nu, Open venster, dwarskijker,...

Kortom, ik ben een grote fan en dank Guy Mortier en Co. voor reeds 25 jaar Humo-leesplezier.

p.s. Dagelijks is er het Humo-verjaardagsspel waar je iedere dag 70 prijzen kan winnen. Meer info op www.humo.be

2 opmerkingen:

Elsbabbel zei

't Is al 26 jaar dik aan tussen Humo en mij. Dat is al meer dan zilver.
Ik begin te lezen en doe gewoon voort tot het laatste leesteken.
Humo zuigt me vast.
Topklassejounalistiek.
Zonder meer.

Anoniem zei

Elsbabbel
zit er weer een Condoom bij?
't mienwerkerke