woensdag, augustus 17, 2005

Terug op mijn plooi

















De jetlag is volledig verteerd. ’s Nachts word ik wel nog wakker en kan ik mij niet oriënteren. Het duurt een tijdje tot ik tot het besef kom dat ik in mijn eigen slaapkamer vertoef. Dit gaat gepaard met een vreemde, visuele droomtoestand. Deze morgen was ik halfwakker (denk ik ?) en het rode LED-lampje van mijn slaapkamer-TV, veranderde in het licht van een aanstormende trein (zeer realistisch maar ook zeer aangenaam).

Sinds mijn terugkeer in België geniet ik van zeer realistische, aangename dromen. Vorig jaar overkwam met net hetzelfde toen ik terugkwam van Alaska. Ik beleefde toen ook dezelfde intense dromen die je ook ervaart wanneer ze je volledig verdoofd hebben n.a.v. een operatie. De weken volgend op een operatie vertoef je in een heerlijke droomwereld.

Verder ben ik blij dat ik ’s morgens weer een goede kop koffie kan drinken met een sneetje kaas (ter info : “Elzebubbel, de kaas is op !”).

Mijn eerste nachten kon ik niet slapen en keek ik vooral naar de diverse Amerikaanse kanalen via canal +. Ik genoot van “The Crocodile Hunter” op Animal Planet. Verder kon ik op “Travel Channel” kijken naar de wereldkampioenschappen Poker (mijn pokerbuddies zijn bij deze gewaarschuwd).

In de diverse nieuwsuitzendingen let ik nu meer op wat er gebeurt in de streken waar ik onlangs geweest ben. Zo was er een fait divers van een vrouw die 400 bijensteken overleefde in Tucson (Arizona). Op mijn wandeltochten heb ik vele, grote bijen gezien en als je weet dat er in de VS meer mensen sterven door bijensteken dan door een beet van een ratelslang, kijk je daar toch van op.

Hoe meer men reist, hoe meer men zijn kijk op de wereld verruimt. In het armzalig, Belgisch medialandschap wordt er niet veel aandacht besteed aan het buitenland maar als er iets verschijnt over Kenia, Nigeria, Syrië, New York, Chicago, Los Angeles, Alaska,… zal ik dat met veel interesse lezen of bekijken. En enkel en alleen omdat ik daar al eens geweest ben. Daarom ben ik ervan overtuigd dat reizen een ideale manier is om de verzuring tegen te gaan. Door andere culturen te ontdekken, kun je er ook begrip voor opbrengen. Je zal vanzelfsprekend niet met alles akkoord gaan maar soms begrijp je hun zienswijze/levenswijze beter.

Zaterdag nog een 3-tal uur nonkel Bernard gezien voor hij terug vertrok naar Nairobi. In december zit hij nog even in Europa nl. in Stockholm. Dus spraken we af dat ik midden december even over en weer vlieg naar Stockholm om samen met nonkel Bernard een weekendje het varken uit te hangen in Zweden. ’t is bijna niet te geloven maar bij Ryanair kost een ticket naar Stockholm (heen en terug, alle taksen in) 70 €. De "Agnetha Fältskogs" van deze tijd zijn bij deze gewaarschuwd “Ben Öppen……… “

Deze week zag ik nog een mooie rebus op de televisie (zie bovenstaande foto). Het betreft een muziekrebus. Graag de naam van de groep + de titel van de song ? Laat je maar gaan in 'comments'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Toen ik dit zag viel mijne € onmiddelijk, maar is het juist???antw:Dit is een groep van op Schwung 2005. Het nummer zagen we op het wtv verslag.
Allé denk ik toch.
't mienwerkerken

Anoniem zei

allez t'mienwerkerkie ét het licht gezien nu nog de rest ven de bende,
de norums onder jullie voila, oplossing is ...
de redel

Anoniem zei

t'is peize ekik ASIA met the first countup oak me nie bedriege
joyce de troch tog noch

Anoniem zei

De "All Stars" over 10 kleine negers?

de bevers zei

voor de enkeling die het nog niet zou weten, 't is "The Final Countdown" van Europe