vrijdag, augustus 26, 2005

Een doodgewone dag ten huize Murke














Deze morgen werd ik wakker naast het verrukkelijke lijf van Joke Van de Velde. Bij haar past het adjectief verRUKkelijk perfect.

Joke logeert al drie dagen ten huize Murke. Joke is allesbehalve een 'dom blondje' en haar rollende Gentse -R zet Murke telkens in vuur en vlam. Van zodra ze haar mond opendoet, verandert Murkes Zwan-worst in een ware Eiffeltoren. Op zo'n moment moet ik snel aan andere zaken denken en enkel gedachten aan een (ex)-cafébaas werken zaaddodend.

Ik rook nog even aan de bevallige deerne en nam vervolgens een koude douche want er stond veel op Murkes agenda. Eerst en vooral moest ik telefoneren met Greet op de Beeck. Ik draaide het nummer 03/344.56.??.

"Met mevrouw Dewael, met wie spreek ik ?"
"Zeg Greet, 't is Murke hier. Hoe is het mogelijk dat je nu reeds de naam van Dewael gebruikt"
"Dag...Murke, Ja....het zit zo...."
"Zwijg toch. Wat zie je nu in hemelsnaam in zo'n gladde kikker als Dewael. Als je nog een affaire had met Freddy Willockx, zou ik zeggen ja... Maar Dewael !"
"Murke, kun je het me ooit vergeven ?"
"Wie weet ..." zei ik en smeet de hoorn op de haak.

Ik had een paar maanden een relatie met "de slimste vrouw ter wereld" en vooral het rollenspel secretaresse-directeur waren me bijgebleven. Wat zag die Greet er sexy uit met een brilletje op haar bevallige neus, mantelpakje, zwarte panties en hoge hakken. En zo iemand kiest dan voor een politieker. Daar kon Murke niet bij met zijn verstand.

Snel de auto in want om 14h00 moest ik in het Koninklijk Paleis zijn. Den Albert had me nog maar eens nodig voor een zaak van nationaal belang. Aangekomen in het Paleis mocht ik direct binnen in de privé-vertrekken van de Vorst. Albert kwam direct 'to the point' :

"Murke, heb je het al gehoord van Patrick Dewael en Geert ?"
"''t is Greet, Albert"
"mais oui, evidemment"
"Ja Albert, 'k heb het al gehoord en ik begrijp niet wat ze ziet in die overjaarse playboy met zijn witte bles in zijn haar"
"Murke, ik zal je een geheim vertellen. Greet is al een tijdje mijn minnares en ..."
"Jij ook al. Maar Albert toch, op je leeftijd kan een nachtje met Greet fataal zijn"
"Ik weet het, petit Mur, maar het leven zit vol risico's"
"En Albert, wat kan ik voor je doen ?"
"Wel Murke, zou je even discreet kunnen polsen bij Greet of we of onze 'liaison amoureuse' in het geheim kunnen verderzetten want ik ben verslaafd geworden aan het rollenspel koning-koningin"
"Maar Albert toch, speel jij met je minnares een rollenspel dat je normaal iedere dag doet ?"
"Ja Murke, maar met Greet ben ik de koningin en is zij de koning. Haar bevende handen zijn verRUKkelijk"
"OK Albert, Ik zal zien wat ik kan doen"

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen: