zaterdag, augustus 27, 2005

Een doodgewone dag ten huize Murke (2)











(lees eerst deel 1 van dit verhaal)

Na mijn onderhoud met Albert Bibber spoedde ik mij naar het Constant Vandenstock – stadion in Anderlecht. Michel Verschueren had me opgebeld ivm de diefstal in de kleedkamer van Praag.

De grijze vos ontving mij in zijn kantoor en bood me een Cohiba-sigaar aan. Vervolgens stak hij van wal :

“Murke, ’t is altijd hetzelfde met die verplaatsingen naar het Oostblok. ’t Zijn daar allemaal profiteurs, leeglopers, dieven. Het moest er eens van komen dat we bestolen werden”
“Maar Michel, jullie kleedkamer was op slot dus het zal wel iemand binnen jullie eigen groep geweest zijn”
“Murke, eerlijk gezegd, dat denk ik ook. ‘k zag het al niet zitten om dienen Turk Serhat aan te werven maar ja, ze luisteren niet meer naar The Old Grey Fox en je kent de Turken dus hij zal het wel gestolen hebben”
“Maar Michel toch, als ik niet beter wist, zou ik denken dat je een Vlaams Blokker bent !”
(verontwaardigd) “Nee, nee, Ik ben en blijf voor altijd een VLD-er !”
“OK Michel, maar er is toch bijna geen verschil meer tussen de VLD en het Blok. En à propos, heb jij als VLD-er ook een jonge poepemie waarmee je soms kamert in één of ander hotel in het Brusselse ?”

Mr. Michel werd stil en kreeg rode wangen. De stoere bink barstte zowaar in tranen uit. Hij viel op zijn knieën neer voor Murke en smeekte :

“Murke, je weet toch ook alles. Zeg het a.u.b. niet aan mijn vrouw maar éénmaal per week heb ik een affaire met Joke Van de Velde”

Toen ik dit hoorde kon ik me niet meer beheersen want Joke was momenteel bij mij en qua jaloersheid kon niemand tippen aan Murke. Dus gaf ik Mr. Michel daar een oplawaai tot hij volledig blauw-zwart uitsloeg en ik waarschuwde hem nooit nog een vinger uit te steken naar mijn Joke. Wat dacht die ouwe zak wel, dat zal hem leren, dat overspelig racistisch zwijn !

Terug in de auto bedacht ik dat het slecht ging met huwelijkstrouw van de bekende Vlamingen. Dewael, Albert, Verschueren,….

Op de radio speelde het liedje “Love is in the air” en Murke fantaseerde wie er nog allemaal zou kunnen vreemdgaan en met wie.

Jean-Luc Dehaene en Margriet Hermans : Murke zag hun sexspel voor zich. JL en Margriet op een enorm waterbed en spontaan dacht hij aan twee bultruggen in de wateren van Alaska
Martine Tanghe en Keith Richards : Nee, hierbij dacht Murke niet aan sex maar aan rimpelrock.

Zo en nu snel terug naar mijn appartement. Ik zou die Joke voor eens en altijd duidelijk maken dat ze moest stoppen met die affaire met Michel Verschueren. Nu werd me opeens duidelijk waar die grijze haren in haar foef vandaan kwamen

(wordt vervolgd)

1 opmerking:

Anoniem zei

nog eventjes volhouden, in november is 't weer boekenbeurs, Murke !
elzebubbel