woensdag, augustus 10, 2005

The Kodak Theatre




















Vandaag heb ik nog van een rondleiding genoten in het Kodak Theatre. Het Kodak Theatre zegt je misschien niets .... wel hier vinden ieder jaar de Oscar-uitreikingen plaats.

We waren met 10 personen en onze gids was Jon Gries (zie foto). Dit hoorde ik direct van de Amerikanen die in mijn groep zaten. Zijn gezicht kwam me ook bekend voor en toen ik even keek op IMDB heeft hij inderdaad reeds in vele films meegespeeld die ik ook gezien heb. http://www.imdb.com/name/nm0340973/

De rondleiding duurde een halfuur en Jon was een fantastisch verteller die, gelukkig, het Oscar-circus sterk relativeerde. Eén iemand vroeg hem waarom een acteur die al in zo veel films meegespeeld heeft, werkt als gids in het Kodak Theatre. En hij antwoordde daarop heel eerlijk dat voor tweederangsacteurs als hemzelf het geen vetpot is. Dus tussen films door werkt hij liever als gids dan als ober in één of ander restaurant.

Je kreeg ook een blik achter de schermen en qua techniek is dit hier het toppunt. Verder kreeg je veel inside informatie betreffende de Oscars. Murke heeft ook even plaatsgenomen op het zeteltje waarop ooit de bevallige poep zat van Nicole Kidman.

Dit was echt een interessante rondleiding want de gids was uitstekend. Meer info op www.kodaktheatre.com

Zopas ben ik terug van Manhattan Beach waar ik mijn reis afgesloten heb met een uitgebreid etentje. Nadien heb ik nog een beetje jodium in mijn longen gezogen en een plasje gedaan in de Stille Zuidzee. Dit is ook één van de rare eigenschappen van Murke. Als hij een zee ziet, moet hij er in plassen, een beetje zoals een hond zijn terrein afbakent. Zo heeft Murke in Amerika reeds geplast in de Bering Zee (het uiterste Noorden van Amerika), het Michigan Meer (het Oosten) en nu in de Stille Zuidzee (Westen). Nu nog eens in het Zuiden plassen en Murke heeft zich het gehele Amerikaanse territorium toegeëigend.

Het is hier nu 10h30 PM en Murke zal nu nog een paar uurtjes proberen te slapen voordat de wekker afloopt.

Volgende afspraak in België

Geen opmerkingen: