maandag, augustus 01, 2005

De Mojave woestijn en spooksteden

Deze morgen Las Vegas verlaten en mijn reis verliep door de Mojave-woestijn, één der heetste gebieden op aarde.

Toch wou ik even een korte wandeling maken in de Mojave woestijn. Mijn zichtbare lichaamsdelen goed ingewreven met factor 15 (jaja, een ezel stoot zich geen ...... )

Ik was helemaal alleen, enkel gewapend met een paar liter water. Maar bij een temperatuur van + 45° C gaat een normale mens niet in een woestijn wandelen. Dus besloot ik ook maar terug te keren naar de wagen want dit was echt superheet (niet te doen !)

Ik overschreed de grens Nevada / California en nabij Barstow lag er een goed bewaarde ghosttown. Het spookstadje sprak echt tot de verbeelding. Vroeger was er hier in de nabijheid een zilvermijn en Murke waande zich al in het begin van de 20ste eeuw toen deze stad bevolkt werd door goudzoekers, pistoolhelden, ..... en waar saloonuitbaters, prostituées en begrafenisondernemers gouden zaken deden. Ik heb waarschijnlijk teveel Lucky Luke gelezen. Hierboven vind je een foto van deze spookstad. Verder vind je nog een paar mooie foto's (al zeg ik het zelf) op www.flickr.com/photos/murke (Klik op de foto's voor een grotere weergave).

Ik overnacht momenteel in het stadje Barstow, gelegen aan de oude route 66. Dit is ook vergane glorie en toen ik iets ging drinken in de bar "Katz" was deze bevolkt door verlepte, achterlijke cowboys met een echt onverstaanbaar accent en lelijke, dronken, sletterige dellen. En dronken dat ze daar allemaal waren om 6h00 's avonds !

Ik dronk slechts één Bud en verliet deze uiterst, ongezellige bar.

Morgen vertrek ik naar het nationaal park dat vooral gekend is door een LP van U2 nl. het "Joshua Tree National Park" alwaar ik enkele wandelingen wens te maken

Ik hoop te overnachten in "The Joshua Tree Inn" waar beroemdheden de drukte ontvluchtten. Hier sliepen o.a. The Rolling Stones, Donovan, Emmylou Harris, The Byrds, The Eagles,.... Gram Parsons overleed hier in 1973 in "Kamer nr. 8". www.joshuatreeinn.com

Misschien overnacht ik wel in "Room nr. 8". Naar het schijnt, spookt het in kamer nr. 8. Als er niets meer verschijnt op mijn weblog in de komende dagen, start de zoektocht naar murke in de "Joshua Tree Inn"

Murke, Barstow 10 pm

Geen opmerkingen: