dinsdag, augustus 02, 2005

De dieren van Joshua Tree National Park



















Het Joshua Tree national park wordt bevolkt door Coyotes, roadrunners, bobcats, ratelslangen, tarantula's, arenden .... en honderden van deze woestijnhagedissen (zie foto) die regelmatig vlak voor je voeten wegschieten en je doen schrikken.

Op ongeveer 5 meter van mij hoorde ik, tijdens mijn klim, de ratel van een ratelslang. Dit is een waarschuwingssein van hen om te laten weten waar ze zitten zodat je ze kan ontwijken. Wat ik dan ook snel deed. Geen haar op mijn kop dat eraan dacht hen op te zoeken

Jammer dat ik geen Coyote en een roadrunner gezien heb. Ik zou graag eens een coyote een roadrunner zien vangen want ik heb altijd zo'n medelijden met die arme coyote in het tekenfilmpje

Geen opmerkingen: