woensdag, april 05, 2006

Robert Plant in Brussel



















We spraken af in El Metteko. Ook Redel en El Fish vielen voor de exotische schoonheid die ons bediende. Wat zijn, wij mannen, toch gemakkelijke slachtoffers. Al zullen mijn companen wellicht het tegendeel beweren.

Murke genoot van een Chili con carne met een paar glazen rode wijn. Ondertussen werd er gepraat over o.a. Rush. Kan ook niet anders met twee Rush-fanaten aan tafel.

In korte mouwtjes werd er vervolgens volop geflyerd aan de ingang van de AB. Terug kregen we veel respons.

En dan Robert Plant. Murke genoot van Robert Plant. Redel heeft deze keer het concertverslag geschreven (zie onderstaand). Ik zal mij beperken tot mijn kippevelmoment en zijn voorgeschiedenis.

Eind juli kocht ik in Amerika "Mighty Rearranger" van Robert Plant. Vooral het nummer "Shine it all around" draaide ik meerdere malen in mijn wagen. In de desolate Nevada desert, reed ik honderden kilometers en telkenmale opnieuw speelde dit nummer. Ik kwam in een hogere sfeer en dit in combinatie met het dorre uitzicht van de Nevada desert, bezorgde me een ongelooflijk aangename ervaring.

Gisteren was "Shine it all around" het eerste bisnummer. Spontaan sloot ik de ogen en genoot ik van zoveel schoonheid. Dit was een subliem orgelpunt van dit concert.

VERSLAG ROBERT PLANT door REDEL

Robert plant komt naar den AB, ahja de zanger van Led Zeppelin,'t zal weer
hippietijd worden, ja vooroordelen, maar wat blijkt ?

De Robert laat zich omringen door een horde jonge wolven, heeft door de jaren heen een open
mind gecreƫerd en laat al de Mick Jaggers mijlen achter zich qua strot. Na een trance techno etnische intro stoomde Robert Plant zich door een setlist zonder echt zwakke momenten, putte uit z'n gigantisch songarsenaal en overtroefde een overvolle AB.

Nummers in andere versies rocken als geeneen, ingetogen als het moest, wat een strot,
uitschieters een prachtige "29 Palms", een stomende "calling to you" en als
apotheose den bis "whole lotta love". Om het kort uit te drukken STERK !
By the way de begeleidingsband heet STRANGE SENSATION, wat de avond dus wel
was.

Redel

4 opmerkingen:

Elsbabbel zei

groetjes gedaan aan de plant van mij ?
can't wait voor 't verslag !

Anoniem zei

gisteravond volop genoten in de sofa tss de planten...

Matanza

de bevers zei

Matanza,

Durf jij je vrouw een plant noemen ? Foei :-)

Elsbabbel zei

't is pasen
onze redel legt een ei
toppie toppie
en meer van dattum