dinsdag, april 25, 2006

4 nummertjes Ray Davies

Gisteren was ik terug in de AB in Brussel. Terwijl je flyert, zie je bepaalde gezichten terug die je op vorige concerten ook zag. Eén koppel zag ik zowel op Robert Plant in Lille en Brussel, op Anthrax in A'pen, op Toto in Brussel en op Danko Jones in Brussel. Na een kort gesprekje lieten ze weten dat ze per jaar zo'n 90-tal concerten/festivals doen. 't is een hobby als een ander. Vanzelfsprekend staat Schwung ook op hun lijstje

Verder zag ik ook Pat, een Britse die in Brussel vertoeft en die vorige week haar ticket bestelde via internet. Ze vroeg of ik Frank kende. Ze kreeg een spontaan orgasme toen ik zei dat ik Frank was. Maar ik kan me dat laatste ook verbeeld hebben.

Dan Ray Davies. Ray was zeer goed bij stem en zijn bandleden waren twintigers. Het konden zijn kinderen zijn. Het vierde nummer was een kalm nummer en ik besloot een pint te pakken

Aan de bar werd ik aangesproken door 2 Limburgers uit Hechtel-Eksel. We dronken samen een pint en nog één en nog één en nog één,.... Kortom ik heb niets meer gezien van Ray Davies.

Die mannen komen reeds enkele jaren naar Schwung en waren uitermate lovend over het festival. Ook dit jaar hebben ze een bus ingelegd naar Roeselare. Ik kende hen van gezicht en het bleek dat zij ook ieder jaar naar Peer gaan maar niet voor de muziek maar om pinten te pakken (waar heb ik dat nog gehoord ?) .

Eén van die mannen had een zaak die grote taarten maakt op bestelling (het zijn meer kunstwerken). Hij beloofde om speciaal voor Schwung een speciale taart te maken. Hij brengt deze taart op 27 mei mee en zal ze afgeven aan de kassa "pers/guests". Hij zal vragen naar Els. Wel dames, geef die gast maar een smakkerd als hij zijn taart aflevert. Smakelijk !!

Om 23h30 dronk ik mijn laatste pint met die gasten.... ik sprak ondertussen vloeiend Limburgs.

Weer een geslaagde promo-avond !

2 opmerkingen:

Elsbabbel zei

Als gij het ook maar durft te denken dat IK uit die taart zal springen ! Daarvoor is Pieters al geboekt !!
Er zal dit jaar nogal wat afgelebberd worden aan dat kot aan de ingang...

Anoniem zei

En op slag(room) willen alle bonnenkotmensen toch wel eens aan de kassa werken. 'k Zal nog in de problemen geraken aan de bons als we niet opletten. Mensen, als ik voor taart moet zorgen zal het niet meer zijn dan een éclair van 4 dagen ver (te delen). Kort voor Schwung zijn het bij ons cracotten, beschuiten en voor de rest niets. Dinsdaglief