dinsdag, april 11, 2006

Gokspelletje







Ik zag dit straat-gokspel voor het eerst, begin jaren 80, in de straten van Parijs. 3 bekertjes met één balletje eronder.

Ik keek gefascineerd toe en zag dat 2 toeschouwers duidelijk verbonden waren met diegene die het "illegale" gokspel uitbaatte. Zij zetten enkele keren 100 FF in en kozen het juiste bekertje en wonnen aldus 100 FF. Van zodra een argeloze toerist ook 100 FF wedde, was hij gegarandeerd gezien want bij aanname van het geld werd er vingervlug met de vrije hand een beker gewisseld.
Dit spel heeft ook een naam maar ik kom er nu niet op. Ken je de naam, plaats deze dan maar in comments.

Ondertussen kun je dit ook even spelen. Ik geraakte nog niet aan niveau 8. Vanzelfsprekend doen jullie beter

http://users.skynet.be/bennie98/8up.swf

5 opmerkingen:

Elsbabbel zei

tot aan 7 en nu kijk ik scheel !

Anoniem zei

Balletje balletje ? De engelse naam ken ik niet.

Wimpie

Elsbabbel zei

Wimpie,
best eens opzoeken tegen volgende kwis, zeker ???

Anoniem zei

Matanza struikelt op 6,
t'zal zeker zijn geheugen zijn die hem in de steek laat...
Matanza heeft nochthans zijn briefje opgehangen aan de muur, hij weet alleen de juiste hoogte nog niet.

de bevers zei

Goed gedaan Matanza,

het briefje moet juist op ooghoogte hangen en iedere morgen moet je dat luidop lezen. Ik weet dat je als geus geen ochtendgebedje prevelt maar het feloranje geheugensteuntje is een meer dan waardig alternatief