vrijdag, april 14, 2006

een beetje paasstemming

Pasen doet me terugdenken aan grote bijeenkomsten met de familie. Het huis in de Heirweg was overvol met nonkels, tantes, neefjes en nichten...

Op de tafel pistolets en toespijs in overvloed. Verder Pootienk (pudding) met een speculaaskoek. Het was er altijd veel te warm maar dat deerde me niet. Als jonge snaak luisterde ik graag naar de verhalen die verteld werden.

Vandaag kreeg ik een email van een journaliste van Rtbf en ze eindigde haar mail met

"Bon lundi de Pâques avec beaucoup d'oeufs en chocolat dans ton panier"

Wel, normaal zegt Pasen mij niet veel meer maar ik was toch vereerd met deze slotzin. Een glimlach en een kort gelukzalig gevoel maakte zich van mij meester.

Morgen ga ik naar Antwerpen en eerst ben ik uitgenodigd op een etentje bij CD uit A. Ze heeft me zelfs gevraagd wat ik al of niet lust. Ik gaf haar door dat ik bijna alles lust met uitzondering van ingewanden. Daarnaast liet ik ook weten dat ik niet echt een voorstander ben van sushi en dat zoet-zure combinaties niet tot mijn favorieten horen.

Ik ben benieuwd wat ik zal voorgeschoteld krijgen. Als ik het overleef, laat ik jullie wel weten wat de pot geschaft heeft.

Tot slot wens ik jullie allen een zalig paasweekend toe !

Om al een beetje in de ei-stemming te komen, speel eens onderstaand hoogstaand spel

http://flasharcade.com/chickenandeggs_game.html

Geen opmerkingen: