vrijdag, april 07, 2006

Etiquette

















Gisteren was er op Radio 1 een discussie betreffende "Etiquette".

Een discussiepunt was "Hoe begroeten we elkaar". Geven we elkaar een hand of geven we elkaar een kus ?

Murke vindt dat vrienden elkaar het best gewoon groeten via aanspreking bijv. goedemorgen,... Vrouwen mogen Murke echter altijd kussen ter begroeting. Een hand geven vind ik, onder vrienden, uit den boze. Echte vrienden geven geen hand. En mannen moeten zeker niet proberen Murke te kussen

Een hand geven is puur zakelijk. Dus als iemand je een hand geeft, is het niet echt een vriend. Op familiefeestjes,... heb ik een hekel aan iedereen een hand te schudden en elkaar af te lebberen. Ik maak me er meestal vanaf met eens te zwaaien naar iedereen als ik binnenkom. Enkel een sloef of een schoothondje geeft plichtsbewust aan iedereen een hand (pootje) .... en er zitten er nogal wat in mijn familie.

Toch vind ik etiquette belangrijk. Etiquette getuigt van respect en opvoeding. Ooit heb ik zelfs een cursus etiquette gevolgd. Dit was, vooral vanwege de companie, uiterst interessant.

Murke zondigt wel altijd tegen volgende regel in de etiquette

"Indien een dame met korte rok de trap opgaat dan zal de heer in dit geval voorgaan opdat hij geen wellustige blikken zou kunnen werpen op het achterste van de dame"

Er is toch niks schoner dan een goedverpakte poep van een madam. Dus laat ik de dame altijd voorgaan en overgiet ik haar met wellustige blikken. Ja, ook hier geldt "de uitzondering bevestigt de regel"

Wil je meer weten over etiquette, bekijk dan het onderstaande even of vraag het aan Beatrijs

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etiquette

http://www.beatrijs.com/etiquette.htm



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind dat er te weinig gekust wordt! En zelfs mannen mogen elkaar kussen! Wat is daar nu verkeerd aan.
Er lopen al droogstoppels genoeg rond op de wereld!
Leve de KUS!

Elsbabbel zei

anoniempje,
als gij nu eens niet anoniem zou zijn, zou ik je kunnen kussen

Anoniem zei

leve de kus, twee voor de prijs van één in de Aldi.

Elsbabbel zei

Aha anoniempje,
dus 't liefst op jouw kop ???