donderdag, september 01, 2005

Nieuwe programma's



Murke zag de afgelopen dagen enkele nieuwe programma’s die ons door de wintermaanden moeten loodsen

De slimste mens

Sedert Greet op de Beeck weten we dat deelname aan ‘de slimste mens’ risico’s inhoudt. Misschien lezen we binnenkort dat Roos Vanacker aanpapt met Herman Van Rompuy. Murke was een grote fan van de eerste reeksen, de combinatie droge humor van Erik Van Looy & Marc Reynebeau en toffe vragen, maakten dit de ideale afsluiter van de dag.

Na het aanschouwen van de eerste drie afleveringen ben ik echter niet meer zo enthousiast. De humor is afgezakt tot het niveau HT&D en de moppen hebben een ongelooflijke baard. Reynebeau schrijft zijn tussenkomsten niet zelf maar hij zou toch wat kritischer mogen zijn t.o.v. wat de scenaristen hem voorschotelen. Het komt tenslotte uit zijn mond.

Verder is het naturel van Erik van Looy wat verdwenen. Ik heb de indruk dat het voor hem een verplicht nummer geworden is.

Verder is het niveau van de vragen gezakt en schuift men af naar het niveau “pis en kak” zoals Robbe De Hert het perfect verwoordde.

Maar misschien zijn ze zich nog aan het opwarmen en kan het alleen maar beteren. Ik blijf verder kijken

De inspecteurs

In het “leven zoals het is” volgt men nu drie inspecteurs. Ik heb mij bij één inspecteur ongelooflijk geërgerd nl. Bart, de voedselinspecteur (zie foto). Aaargh, er enkel over schrijven doet mijn bloed weer koken. Murke en regeltjes en wetten.... het wordt nooit een goed huwelijk

Bart is echt zo’n ambtenarentype met brilletje die strikt volgens het boekje handelt. Akkoord, er moet controle zijn maar men mag niet overdrijven.

Na zijn dagtaak waar hij een vishandelaar op de markt in Gent, met plezier in de ogen, gekloot had, ging hij nog een broodje eten in “The Corner” in Gent. Als ik in Gent woonde, stopte ik nu en dan in “The Corner”. Je kon er uitstekende broodjes eten. Die Bart vroeg een broodje préparé en zei er nog bij : “Ik waag me aan het grootste risicobroodje nl. préparé”. Zelfs na zijn job genoot hij er nog van om hardwerkende zelfstandigen even schrik aan te jagen. Ik wens hem, op zijn minst, een salmonellavergiftiging toe.

Geen opmerkingen: