vrijdag, september 03, 2004

Op naar Denali National Park

't is nu 05h00 in Anchorage en ik vertrek binnen een uurtje met mijn Chevy naar Denali National Park. Denali ligt zo'n 400 kms noordwaarts van Anchorage en het zal een trui schelen. temperaturen varieren er tussen -5 en 7 C (in Anchorage was dit nog tussen 8 en 15 C).

De regen is gestopt en het is lichtbewolkt. De vooruitzichten in Denali zien er goed uit m.a.w. mogelijks is de top van Mount Mc Kinley zichtbaar (de hoogste berg van de USA met een top van 6800 meter).

Denali betekent "the great one" en je kan nooit raden met wat ik deze morgen wakker werd. Als dat geen goed voorteken is.

Gisteren in Anchorage "the Alaska Experience" ondergaan. Een film op reuzenscherm van 180 graden waar je werkelijk meegezogen wordt met de film. Zo vlieg je over de besneeuwde toppen van Mount Mc Kinley. Adembenemend. Ik probeer in Denali met zo'n klein vliegertje dezelfde vlucht live mee te maken als de prijs een beetje meevalt. Verder staan er in Denali grote wandeltochten op het programma.

Na de filmvoorstelling kreeg ik de klop van de hamer zodat ik reeds om 18h00 in mijn bed zat en lekker geslapen heb tot deze morgen 04h00 m.a.w. ik ben volledig uitgerust om vanaf nu van de echte natuur van Alaska te genieten. Want zoals ze hier zelf zeggen in Anchorage (hoofdplaats van Alaska) "Anchorage is only 30 mins away from Alaska"

Nu nog de Chuwaga mountains over en een zeer relaxte autorit naar het Noorden met vele stops om te genieten van de fauna en flora. Zal ik Grizzly's en zwarte beren zien, kruisen elanden en caribou's mijn wegen, en wat met wolven, vossen, Dall Sheep (nonkel Marc zal wel de Nederlands vertaling kennen van dit schaap), bald eagles,.... ?

Meer van dit in de volgende post

Murke

2 opmerkingen:

Anoniem zei

27 graden, lekker ? Jij moet toch weten dat dit minstens 9 graden teveel is om .......

Murke

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.