woensdag, september 15, 2004

Murke is eventjes Al Bundy

Na een laatste wandeling in de mooie natuur van Alaska (wat zal ik dit missen, en 't Sterrebos is niet direct een alternatief), heb ik honger als een .... eland (ja, 't is hier Alaska, nietwaar).

Ik ben al jaren fan van "Married with Children" en ik heb dan vooral veel sympathie voor Al Bundy, maar natuurlijk ook voor Kelly Bundy. Mensen die de serie kennen, weten dat Al en zijn vrienden soms naar Hooters gaan. Hooters is een Amerikaans instituut, een restaurant waar de mooiste, welbestelde vrouwen schaarsgekleed opdienen. En het moet nu wel lukken zeker dat er hier in Anchorage een "hooters" is. Ter info, Hooters betekent "grote borsten".

Ik stap binnen en er zijn zo'n 50 mensen aanwezig. En inderdaad de diensters zijn niet te versmaden. Goed voorzien van poten en oren en verpakt in een kort wit T-shirtje en een soort feloranje hotpants met daaronder prachtige benen. De ogen van de 50 aanwezigen (49 mannen en 1 vrouw) volgen de wiebelende kontjes nauwlettend. Ik bestel een soort visschotel en zoals ik gedacht had, is het eten van ondergeschikt belang want dit is niet meer of minder dan opgewaardeerde frituurkost. Maar ja, wie kijkt er dan ook in zijn bord. Ik voel me echt op en top Al Bundy. Ik vind het raar dat zoiets kan in het soms zo preutse Amerika.

Ik besef plots dat dit mijn laatste dagen zijn in Alaska want morgenavond vertrekt mijn vliegtuig reeds naar Chicago waar ik nog een 4-tal dagen zal vertoeven. Het contrast zal enorm zijn, van de natuur van Alaska naar een stad van meer dan 3 miljoen inwoners. Maar ook grootsteden trekken mij enorm aan. Ik heb al een lijstje opgesteld met wat ik wens te zien in Chicago maar zal vele zaken schrappen daar ik in alle rust alles op mij zal laten afkomen.

Het is nu donderdagmorgen 09h00 in Alaska. Vandaag zal ik nog een beetje flaneren in en om Anchorage. Vanavond breng ik dan de Chevy binnen bij Alamo's. Ik moet zeggen dat ik nu een hevige voorstander geworden ben van de automatische versnelling. Ik begrijp eigenlijk niet meer waarom wij in Europa nog met versnellingen rijden. Mijn volgende wagen wordt er een met een automatische versnelling.

Vanavond om 23h15 vertrekt mijn vlucht uit Anchorage om morgenvroeg om 08h00, plaatstelijke tijd, aan te komen in Chicago. Persoonlijk haat ik nachtvluchten want ik kan niet slapen op een vliegtuig en zal dus morgenvroeg vermoeid aankomen in Chicago.

Om even de balans op te maken van Alaska. Ik ben al op verschillende plaatsen geweest op de wereldbol en dit is absoluut het mooiste dat ik al gezien heb. Als je door mijn reisverhalen, goesting gekregen hebt om Alaska ook eens te bezoeken, laat het me maar weten. Ik heb veel informatie en kan je ook enkele tips geven.

Mijn volgend bericht zal komen vanuit Al Capone's Chicago

Murke

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Thanks Big Murke,

Tranen sprongen me deze morgen in de ogen, bij het lezen van dit heugelijk bericht dat ik straks eigenaar ben van deze unieke Chikoots Charlie's T- shirt.
Zal hem aantrekken op 14-10-2004, om naar de kermiscross in Ardooie te gaan.
Als tegenprestatie, indien ge meegaat tracteer ik U de ganse nammidag op lekkere Belgische pinten.

Groetjes aan Capone van Matanza

Anoniem zei

Kunde gij het verloop van uw verder leven misschien ook publiceren op deze website? 't Is maar in het kader van de planning op 't werk alwaar ik voor elke dag "15' stilte voor Murke" had ingevoerd.
Wat moet ik sebiet aanvangen met die zwarte gaatjes???

piggy

Anoniem zei

Beste Frank,
heel mooie verhalen,maar hoe zit het met
de wijvekes,je zegt er nie veel van
of is het nog altijd hetzelfde als vroeger
met(zelf in te vullen)