woensdag, september 15, 2004

Murke at Chilkoot Charlie's

Gisteren heeft Murke eens de tijd genomen om Anchorage te verkennen, een stad van 260.000 inwoners. 's avonds en 's nachts speelt een belangrijk deel van het uitgangsleven zich af in de beruchte driehoek Spenard Road, Northern Lights Blvd en Minnesota Road. Het geheel bevindt zich zo'n 5 kms te westen van het centrum.

Gedurende mijn rondreis in Alaska had ik van verschillende Alaskezen tips gekregen van clubs en bars in Anchorage. Maar telkens kwam Chilkoot Charlie's terug (zij noemen het Koots). Iedereen zei me dat ik daar zeker naartoe moest gaan want het was ongelooflijk.

En inderdaad, het is ongelooflijk. Dit is werkelijk de mooiste, plezantste, goedkoopste, mooist ingerichte bar waar ik ooit geweest ben. Niet voor niets is deze club al enkele jaren uitgeroepen als moosite bar van geheel Amerika door Playboy.

Hoe stel je Koots voor ? Wel Koots is enorm groot. Van buitenaf lijkt het op een gigantische blokhut zonder ramen. Binnenin zijn er 10 verschillende bars elk met een eigen cachet, een paar podia, een pizzastand,..... teveel om op te noemen.

Gisterenavond was er op hetzelfde moment in 1 van de bars een wine tasting (wijn proeven), in een andere bar weerklonk er metal uit de boxen, op 1 van de podia deed een stand-up comedian zijn ding met grappen als : What's a vegetarian ? "It's an indian word for lousy hunter". In een andere bar neem ik deel aan een kwis. 2 teams van 10 personen spelen tegen elkaar en de kwis wordt geleid door een schitterende kwismaster. Als je een antwoord weet, loop je naar het podium en zet je je op een biervat. Wie eerst neerzit, krijgt de mogelijkheid om te antwoorden. Indien beide teams op hetzelfde moment neerzitten, speelt men eerst rock, paper, scissors (ofwel steen, papier, schaar). Het is een plezant sfeertje en vooral in muziekintro's help ik mijn team o.a. cecilia van Simon & Garfunkel, een nummer van Devo, Rammstein. Uiteindelijk wint ons team en krijg ik een mooie T-shirt van Chilkoot Charlie's. De XL is wel een Amerikaanse maat dus voor mij iets te groot. Voor iemand die breder is, zal dit perfect passen. Dus laat maar weten wie geinteresseerd is in deze T-shirt ?

Om 10h00 begint dan nog een optreden van een groep uit Canada die goed naar Soundgarden geluisterd heeft. En zeggen dat op dit podium reeds klinkende namen stonden als Metallica, Lynyrd Skynyrd, Bon Jovi, Ted Nugent, George Thorogood, Van Halen, ZZ Top. Want blijkbaar wil iedere groep als ze toeren in Anchorage, een jam session geven in Koots. Deze optredens worden nooit aangekondigd dus als je er bent, ben je een van de lucky 200 personen die dan in een van de concertbars toegelaten wordt. Er doen geruchten de ronde dat in de komende dagen / weken Korn zou langskomen in Koots

Verder zijn de prijzen er zeer democratisch o.a. Gin Tonic 100 Bef, een 20 cl bier 33 Bef, een groot stuk pizza 33 Bef,...... en ook belangrijk er zijn zeer veel mooie vrouwen aanwezig. In 1 van de bars zijn de 3 pool biljarts ingenomen door ongelooflijk mooie vrouwen.

Wel gasten ipv naar Peer te gaan zouden we beter het vliegtuig nemen naar Anchorage en hier 5 dagen uitgaan : betere muziek, goedkopere drank, mooiere vrouwen en prachtige natuur.

Om een indruk te krijgen van deze bar (woorden schieten me tekort) ga even naar hun website op www.koots.com

Gisterennacht dan nog even gekeken naar de televisie en alle aandacht gaat uit naar Orkaan Ivan. Dat is waarschijnlijk een orkaan die de dag voordien even gaat waaien en foto's trekken waar de dag nadien zijn vrienden/orkanen zullen zijn (inside joke). Op het scherm was tevens een gondel te zien.

Nu vertrek ik voor een laatste wandeling in de natuur. Ik rij 15 miles te zuiden van Anchorage waar het startpunt ligt van de 20 kms lange en lastige "Wolverine Trail". En vanavond zal ik dan mijn laatste nacht in Anchorage vieren in "Koots" www.koots.com

Tot morgen

Murke


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hei vrijbuiterke,
Begin al maar stillekes af te kicken voor de trip naar ons Belziekske of ge zult dat hier nooit meer gewoon worden. Mentaal : denk aan teensletsen. Fysiek : stop met wandelen of ze sturen je nog in 2008 naar Tokio met die straffe kuiten.
Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb !
Het enige alternatief is een lobotomie...
els
PS uw appartement lig vol vlaaien (Daisy!)

Anoniem zei

Hey Good Looking, How about some cookin' ...
Hey Good Looking, How about some cookin' ...
Hey Good Looking, How about some cookin' ...
Hey Good Looking, How about some cookin' ...

Anoniem zei

Hi Murke,
Goe gedacht om af te spreken volgende zomer in "Chilkoot Charlie", het zal voor degenen die weddenschappen afsluiten ietsje moeilijker worden om de nodige foto's of documenten voor te leggen.

Groetjes Matanza,

en vlieg ter maar goe in voor U laatste weeke.
Morgen Koolskamp koerse Santee..

Anoniem zei

Hoi Matanza,

Maakt maar dat je weet wie er gewonnen heeft in Koolskamp koers als je thuiskomt. Ik reserveer de Chilkoot Charlie's T-shirt voor jou. je hebt er de postuur voor.

Murke

Anoniem zei

Ik wille wok mee no gunter, no die Koots-affaire.
Biljarten, pinten, weuven en meziek !
Yeah.
Hubert-met-de-magic-steirt.