maandag, september 13, 2004

Murke speelt Pool

Gisterenavond even Seward verkend. Seward is een stadje van 4000 inwoners en het uitgangsleven speelt zich af aan ofwel de jachthaven of in 4th Avenue.

In 4th Avenue zijn een 6-tal clubs en een 5-tal restaurants. Voor de deuren de traditionele enorme 5.0 liter jeeps en pick ups en het publiek bestaat traditioneel uit ruwe binken en sporadisch een schone madam.

Ik besluit eerst iets te eten in "The Oriental Garden", een Chinees restaurant. De kelner vraagt me in welk jaar ik geboren ben en ik krijg mijn Chinees horoscoopteken. Ik ben een "draak" en wat staat er op mijn fiche te lezen : "Marry a rat or Monkey late in life". Dus 't is van de Chinezen dat je het moet horen. Ik heb dus nog meer dan tijd zat want late in life is ook op mijn 60ste. Een rat is een vrouw geboren in 1972, 1984 of 1996. Een monkey is een vrouw geboren in 1968, 1980, 1992 of 2004 (Delphine Martens ?, OK Filip en Roos ?).

Na de maaltijd begeef ik me naar Yukon's bar. Een bruine kroeg met een indiaans ogende barmeid (prachtig gezicht geplaatst op 1,55 meter vet). Uit de boxen weerklinkt country en het publiek bestaat vooral uit ruwe cowboys inclusief een groot mes dat bengelt langs hun benen.

Centraal staat de poolbiljart. Deze zijn groter dan bij ons (tussen snookertafel en pool bij ons). Het laken is beige en in tegenstelling tot bij ons mag je langs beide zijden potten. Je speelt ofwel met de ballen met een streep of zonder streep. Poolbiljart en golfbiljart vind ik eigenlijk sporten voor janetten. Enkel snooker en driebanden kan mijn goedkeuring wegdragen. Zo vind ik ook tennis een sport en badminton en squash iets voor janetten.

Een van de gasten aan den toog vraagt of ik geinteresseerd ben in een spelletje. Ik ga akkoord maar zeg dat ik pool niet gewend ben. Zoals in de films, leggen we elk 5 $ op de rand van de pooltafel. Het spel begint en ik denk dat ik met mijn kennis van driebanden (effect, driehoeksmeetkunde) die Alaskaanse loser met een mes van 20 cm, zichtbaar bengelend aan zijn rechterdij, eens een lesje zal leren.

We potten om beurt enkele ballen. Rondom de tafel staan nu reeds meerdere stevige boeboes toe te kijken. Uiteindelijk moet ik me toch gewonnen geven maar ik ben eervol tenondergegaan.

Met mijn nieuwe vrienden drink ik nog enkele Alaskan Ales aan den toog. Ik spring op de weg naar het hotel ook nog even binnen in Tony's bar waar luid uit de boxen Nirvana weerklinkt. Ik besluit de avond te eindigen met een Gin-Tonic.

Bij aankomst in het hotel lees ik nog de ontknoping van mijn 450 blz. tellend boek "gerechtigheid" van Ian Rankin en val tevreden in slaap.

Deze morgen heb ik het Sealife Center bezocht en een mens voelt zich zo klein als hij die enorme zeeleeuwen en andere vreemde creaturen uit de Bering Sea kan aanschouwen.

Daar de computer in het hotel het begeven heeft, zend ik deze mail vanuit Grant Electronics, een computerwinkel in Seward met een ongelooflijke nerd die bestelt. Indien ze een nerd zoeken voor 1 of andere film dan leeft hier het perfecte exemplaar.

Murke

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Frank,

dat van die janetten sport .........dat meent ge toch niet hé!
En pool is geen woussy sport zeker! 't Is omdat ge niet tegen jouw verlies kunt, nè!

het zwijn

Anoniem zei

Als ge kunt leven met Filip als schoonvader krijgt ge mijne zegen ...
En als 't niet botert met Delphine ; ik kom ook nog voor in je lijstje!

Anoniem zei

Filip als schoonvader zie ik inderdaad niet zitten. Maar die schone monkey van 1968 zie ik wel zitten.

Murke

Anoniem zei

Hallo zwijn, wie je ook mag zijn (het rijmt nog ook).
Pool is inderdaad ook een sport voor janetten. Lees de tekst eens goed !

Anoniem zei

Eilaba, ik bedoelde snooker en driebanden (de naam alleen al....) zijn toch ook janettensporten.
Dat is toch allemaal één pot nat.
Misschien moeten we eens een matchke spelen en zien wie er deze keer verliest...zoals in het badmintonnen in de jaren tchoepkes.
Het zwijn

Anoniem zei

Ah Zwijn,

Nu weet ik wie je bent. Maar geef nu eerlijk toe. Badminton is als slaan met een raket op een gepluimd kieken. Je kan dat toch geen sport noemen

Murke

Anoniem zei

Van zodra alle spiertjes ......en andere aanhangseltjes op en neer gaan vind ik dat men kan spreken van 'sport'. En dat is toch ver to zoeken bij het hanteren van een keu...

jasonbob zei

off white hoodie
golden goose
jordan 1 off white
ggdb
kyrie 5 spongebob
yeezy
kyrie irving shoes
yeezy supply
curry 6
longchamp outlet