dinsdag, september 14, 2004

Murke drinkt cheap beer en eet lousy food

Het wordt stilaan een verslaving maar ik hunker iedere dag naar mijn wandeling. Gisterennamiddag een deeltje gewandeld van de in het totaal meer dan 50 kms tellende "Resurrection Trail" in de Chugach Mountains van het Kenai Peninsula Park.

Na een wandeling van meer dan 3 uur kom ik uitgehongerd aan bij mijn Chevy en besluit iets te eten. Op mijn terugweg door de bossen, valt mijn oog plots op een bord onder geweien van elanden en caribou's. Op dit bord staat te lezen "The Salmon Bake - Cheap Beer and Lousy Food" (goedkoop bier en slecht eten). Als reclameslogan kan dit tellen. Ik weet niet hoe jullie daarop zouden reageren maar bij Murke werkt dit als een rode lap op een stier (alhoewel dit niet klopt daar een stier geen onderscheid kan maken tussen kleuren dus je kan evengoed een groene of gele lap gebruiken).

Ik keer terug en rij de weg op naar The Salmon Bake. Ik kom bij een houten lodge die er eerder onverzorgd uit ziet. Ik ga toch binnen en zal me dit niet beklagen. Binnen zit er veel volk aan een lange toog. Er brandt een open haard en de inrichting is Pico Bello. Er bestellen twee roodharigen en ze zijn lekker vuilgebekt, wat hoort in zo'n zaak.

Ik bestel een Alaskan Reindeer Dinner en een salmon soup. Wat ik vervolgens krijg, is allesbehalve "lousy". Dit is een van de beste maaltijden die ik gegeten heb in Alaska. Tussen de soep en het eten duurt het een tijdje en dat heeft 1 van dit roodharige diensters blijkbaar gezien want ze komt van achter de toog naar me toe met een groot mes in haar handen en ze zegt zeer serieus : "I'm going to harass the cook" (ik ga de kok gaan lastigvallen). Vanuit de keuken weerklinkt een prachtig geacteerde conversatie tussen kok en dienster en 1 min. later heb ik mijn eten. Enkel Duitse toeristen zouden niet doorhebben dat het hier om een act gaat want Duitsers en humor, ja ...

Ik reken af en ook "cheap" komt hier tot zijn recht want voor 2 ales, een schitterende zalmsoep, en een uitgebreid diner bestaande uit pikante rendierstukjes bedekt met smeltende Cheddarkaas, gebakken aardappelen in de schil, rijst, paprika's en gebakken uien betaal ik (incl. tip) 25 $.

's avonds nog gekeken naar de televisie waar op 1 van de 62 kanalen "The World Series of Poker" te zien waren. Het wereldkampioenschap poker vanuit "The Horseshoe" in Las Vegas. De finalisten waren perfect getypecast : de cowboy, de Italiaanse maffiosi, de nerd die poker wiskundig benadert, de clown die via een bril met draaiende spiralen de tegenstander uit zijn evenwicht probeert te brengen (poker is a mindgame).

Het is nu 6h30 in Seward en ik vertrek nu naar Anchorage. Een rit van 200 kms.

Prettige voortzetting van jullie dag

Murke vanuit het zonnige Alaska

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Excellеnt ѕite yοu hаve herе.
. It's hard to find excellent writing like yours these days. I honestly appreciate people like you! Take care!!

my site - AmericasCardRoom Bonus

Anoniem zei

Hеllο! I јuѕt ωanted to aѕk
if you ever have аnу isѕues ωіth hackeгs?

Mу lаѕt blog (wordpгess) ωas hacked and I еnded up losing а few mοnths of hard ωork
due to no backup. Dο you haѵe anу solutions to prevent
hackers?

Аlso visіt mу homepage :: 888 Poker Bonus

Anoniem zei

Do you mіnd if I quotе а few of your articleѕ as long аs I
provide credit and sourceѕ bаck to yοur blοg?

My blοg is іn the veгy same arеa of interest аs yours
and mу ѵisіtοгs ωould
definіtеly benefit fгom a lоt оf the infοrmation yοu present heгe.
Please let mе κnоw if thiѕ
okay with уou. Regards!

My blog :: InternetPage ()