donderdag, november 03, 2011

Op reis met Kuifje

Vandaag brengt kip verslag. Ik heb husbandie de computer ontfutseld.
Maar met wat zal ik beginnen ? Al zoveel gezien en meegemaakt ! Buenos Aires had alles in petto wat je van een hoofdstad mag verwachten, maar dan overgoten door een nooit aflatende Argentijse zon en azuurblauwe lucht. Ik had er al van het eerste moment dat heerlijke vakantiegevoel, dat de volgende dagen nog aangedikt werd door een mix van rommelmarktjes, toffe mensen, tango, muzikanten, superbiefstuk en heerlijke wijn.

Ik denk steeds meer dat ik met Kuifje getrouwd ben. Frank is echt onvermoeibaar als het over reizen gaat. Heb wééral blaren op mijn voeten (dat wordt een slechte gewoonte) en lijk momenteel een beetje op een krokodil in vervellingsfase.... Oh ja, van krokodil gesproken, ik heb kaaiman gegeten. For the first time in my life.

Argentinië is een reus en niet te bedwingen. De afstanden zijn giga, de oppervlakte is zo'n 3.700.000 vierkante km. Gisteren hebben we 21 km gestapt in het Nationaal Park van de Iguazu watervallen. Adembenemend. En hoe meer ik naar die 275 watervallen keek, hoe minder adem ik kreeg. Ze zuigen en spuwen en spetteren dat het een lieve lust is. De meest imposante is Devil's Throat (El Garganto del Diablo), een duivelskeel waarvan je zelfs de bodem niet kunt zien door de tonnen water die in het gat verdwijnen. Natte kleren verzekerd !

Prachtige bonte vlinders gezien van piepklein tot handgroot. Ik heb er de laatste tien jaar niet meer zoveel gezien als gisteren in een half uurtje. Lenige kapucijnaapjes slingerden boven onze hoofden van tak naar tak. Grappige, harige zoogdiertjes kruisten ons pad en een dikke, sympathieke leguaan wandelde een stukje met ons mee. Wie dit paradijselijk oord bezocht heeft, krijgt zonder twijfel nog meer respect en ontzag voor de natuur. Een boottochtje op de rustiger wateren rond de watervallen bracht ons volledig in zenfase tot we een kaaiman opmerkten die lag te zonnen op de oever.

Ons hotel hebben we geboekt via een tip van een collega van mijn halve trouwboek.
Het is super en heeft een hoog Robinson Crusoe-gehalte, alsof we in een boomhut slapen. Merci voor de tip en dos besos van mij !

We zitten hier op het drielandenpunt Argentinië-Brazilië-Paraguay. Vandaag gaan we een dagje de Braziliaanse toer op. Met pleisters op de voeten en Kuifje aan mijn hand. Hasta luego !

Hieronder enkel foto's van gisteren (voor grotere weergave, klik op de foto's). Enjoy !























Geen opmerkingen: