vrijdag, november 11, 2011

La historia de un perro



Vandaag iets ongelooflijks meegemaakt met laten we hem 'Amigo' noemen.

Om 9 u vanmorgen huurden we mountain bikes voor de hele dag. Een ideale en goedkope manier om de beroemde wijngaarden van Cafayate te verkennen. Aan het verhuurkantoor stond een hond, Amigo dus. Geen flauw benul van wie die hond is, maar de hele godganse dag heeft hij ons vergezeld. Geen minuut is hij van onze zijde geweken.

Het leek wel of hij ons de weg weg wou tonen door het prachtige landschap en als een trouwe vriend over ons waakte. Een heerlijk gevoel. Als we wat pauze namen in de schaduw, kwam Amigo aan onze voeten liggen. Amigo is zelfs mee geweest op café en naar de WC ! Niks vragend, nooit opdringerig en content met een frisse duik in een beek heeft hij zo'n 20 km letterlijk aan ons geplakt.

Als ik wat achterop geraakte, kwam hij teruggerend om me te komen halen met een blik van: "Allez, meid, ik weet dat het bloedheet is en dat het hier nogal klimmen is, maar kom op, volhouden !" Terug aangekomen in het hotel deed ik het verhaal aan de receptionist en vroeg fris water voor Amigo. En dat heeft hij gekregen .... in een Champagne-emmer !

Als ik nu vanop het balkon naar de ingang van ons hotel kijk, ligt Amigo op ons te wachten aan de deur. Ik weet nog niet wie vannacht bij mij mag slapen : Murke of die werkelijk fantastische hond :-)

De Kip

P.S. Voor het volledig fotoverslag, klik HIER




Geen opmerkingen: