maandag, april 27, 2009

Een aanrader !



Ik ben momenteel volledig in de ban van “Het verslag van Brodeck”, een boek van Philippe Claudel. Dit is het tweede boek dat ik lees van deze schrijver en dit is opnieuw een prachtig geschreven verhaal.

Het verhaal speelt zich af in een klein dorp na de tweede wereldoorlog. In een café wordt, in aanwezigheid van alle mannen van het dorp, de Andere vermoord. Brodeck, ex-concentratiekampgevangene moet een verslag schrijven over het gebeuren. Dit verslag moet een verantwoording bieden voor hun vreselijke daad.

Over het hoe, wat, waarom word je in het begin in het ongewisse gelaten. Maar bladzijde na bladzijde worden er meer tips van de sluier gelicht.

Ik verlang al tot vanavond als ik me weer kan onderdompelen in de gedachtengang van Brodeck

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik word jaloers als ik dit lees, vroeger las ik zo'n 20 boeken per jaar, nu kom ik enkel nog aan bloggen toe...moet mij dringend eens "herpakken".