vrijdag, februari 22, 2008

Wie zal dat betalen ?

Gisteren gekeken naar "Phara" en er was sprake van het nieuwe stadion van Club Brugge. De vleesgeworden arrogantie in de persoon van Michel D'Hooghe was aanwezig samen met Kris Peeters (marionet van Dehaene).

D'Hooghe zei zonder rood te worden dat hij van de overheid slechts een minieme inbreng vroeg van 6.000.000 € (volgens Peeters 10.000.000 €). En verder zei hij dat het Jan Breydel stadion totaal verouderd is.

Als ik mij niet vergis, kon FC Brugge met steun van Dehaene, voor Euro 2000 zijn stadion volledig renoveren en vergroten. Dat moeten nog een beetje prutsers zijn die daar aan gewerkt hebben dat er 7 jaar later al regen insijpelt, betonrot is,...

Maar ik maak mij geen illusies. Met super lobbyist Dehaene zal het wel lukken en ik denk zelf dat het prijskaartje veel hoger wordt dan de 10.000.000 Euro.

Maar hoe zal FC Brugge 40.000 mensen in het stadion krijgen met het belabberd voetbal dat ze brengen. Tegen dan zullen de Brugse voetballiefhebbers kiezen voor het mooie voetbal van .... Cercle Brugge :-)

In de vooravond genoten van Bordeaux - Anderlecht. Bordeaux heeft veel meer klasse dan Anderlecht. Maar de arrogantie en het Franse chauvinisme van Laurent Blanc hebben de Fransen zelf de das omgedaan.

En nu maar hopen dat Anderlecht niet afgaat tegen Bayern Munchen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Murke ,

Dit is geen neutrale opinie, wel van een Anderlecht supporter. De zaak is eenvoudig. Het Jan breydelstadion is te klein geworden en dat zijn harde feiten . 40.000 supporters krijgt men erop bij topmachen . wat voor jou team betreft , zijn er al veel gaten in de tribunes door de duurte en het "schitterende voetbal" dat fc penanty levert.
In je eigen stal kijken is de boodschap.Hopelijks krijgen ze veel klop tegen Bayern! Hun nek wordt al weer te dik.

Anoniem zei

Misschien hebt ge deels gelijk , maar wees niet anoniem ! Da's niet eerlijk tegenover Murke, als je kritiek hebt.
Gelukkig ben ik een Liverpool supporter en trek me niets aan van het Belgisch kutvoetbal.

Ollie.