woensdag, februari 06, 2008

Leve Canvas



De laatste tijd kijken we meestal naar Canvas en we mogen ons gelukkig prijzen met zo'n zender. Enkele zaken waarvan ik enorm van geniet

Belga Sport

prachtige portretten van sportlui op maandagavond. Meestal betreft het sporters van voor mijn tijd of ik was nog te jong om de impact van hun prestaties te waarderen. Enorm genoten van de reportage over Roger Moens en Jean-Pierre Coopman. Ik wist niet dat Patrick Allewaert een vriend en soms ook sparringpartner was van Coopman. Reportages waarbij de sportprestatie aan bod komt maar vooral de menselijke kant van de sporter. Maandag 11 februari komt Jan Mulder aan bod. Een voetballer van Anderlecht die ik enkel ken van zijn schitterende columns in Humo. Ik kijk er al naar uit

In Europa

Zou verplichte leerstof moeten zijn op de scholen. Een reportage over de geschiedenis van Europa in de 20ste eeuw in 35 delen. Prachtige getuigenissen en prachtige beelden. De uitzending over Ieper en Passendale was een pareltje. Dinsdag 12 februari handelt het over 1917-Frankrijk. Of je kan ook het boek van Geert Mak "In Europa" lezen (een kanjer van bijna 1300 bladzijden)

Extras - Little Britain

Twee uitstekende Britse comedyseries

Dalziel & Pascoe - Murder City - Van Veeteren

Ik geniet van de Britse detectives. Onlangs op Prime de Amerikaanse serie "Wire" gezien. Acteurs, journalisten,... vinden dit de beste serie van de afgelopen jaren maar ik kies toch voor de Britse series die mijns insziens toch veel beter zijn. Van Veeteren is een nieuwe Zweedse misdaadserie waar ik veel van verwacht. Ik genoot in het verleden ook uitermate van de zeer donkere Zweedse krimi's als Wallander en Beck. Van Veeteren kan je zaterdag 9 februari zien

Phara

Dit vind ik een uiterst geslaagde talkshow. De mix van gasten, het serieux met een kleine kwinkslag zorgen ervoor dat ik een echte fan ben van Phara. "De Laatste show" bekeek ik vorig jaar nog amper en dit jaar heb ik het waarschijnlijk nog maar één of twee keer gezien. Geef mij maar Phara

En dan zijn er nog tal van uiteenlopende programma's bijv. gisteren zag ik het eerste deel van een vierdelige reeks "Visions of the Future" waarin men de toekomst van de robotica en informatica belicht. Deze vernieuwingen die men voorspelt, zullen het ons gemakkelijker maken maar tegelijkertijd beangstigt het me. Gaat het niet wat te snel ? Worden wij de analfabeten van de toekomst ? .... Volgende aflevering dinsdag 12 februari op Canvas

Maar Murke kijkt niet alleen naar Canvas. Hij kan ook genieten van "de Man van Phaedra" om eens te lachen met al die oelewappers die zich eindeloos belachelijk maken.

En wat is jullie lievelingsprogramma van het moment ?

Geen opmerkingen: