vrijdag, maart 20, 2009

Röyksopp

Enkele jaren terug was ik met de wagen op weg naar de Noordkaap. Op de Noorse radio hoorde ik een nummer van Röyksopp. Dit nummer van deze Noorse groep paste wonderwel bij het prachtige landschap dat ik mocht aanschouwen. Murke was een paar minuutjes in de hemel.

De laatste dagen bezorgt Röyksopp mij terug een gelukkig gevoel. ’s Morgens op Studio Brussel hoorde ik meermaals hun nieuwe nummer “Happy up here”. Murke wordt er echt vrolijk van…....voor mij nu al het nummer van het voorjaar. Al moet ik er aan toevoegen dat het landschap tussen Lichtervelde en Brugge net iets minder is dan het Noorden van Noorwegen.

Mijn Kip zal waarschijnlijk zeggen als ze dit nummer hoort “Hoe is het mogelijk, mijn vintje heeft toch een raar kantje als het op muziek aankomt”

4 opmerkingen:

LUC zei

ziet da er iets an di kalkoene was !!

de bevers zei

Ollie,

is dit in het Noors dat je schrijft :-)

Anoniem zei

Een Noors landschap lijkt me bij deze song ver te zoeken. Ik proef er eerder een ontspoorde vrijdagavond in. Zo’n voorbode die je met veel drank en tabaksrook op een zwaar hoofd trakteert de dag erna, wanneer je wakker wordt in je auto, ergens tussen Lichtervelde en Brugge.

de bevers zei

@ Hjordis,

Het was niet deze song maar één van hun eerste song van vele jaren terug... Inderdaad deze song heeft geen uitstaans met Noorse fjorden,... :-)