zondag, januari 06, 2008

Zaterdag - filmdag

Gisteren was het filmdag ten huize Murke. Murke had het kot vrij en besloot zich even Onslowgewijs neer te ploffen in de sofa.

Eerst keek ik naar een opgenomen film van Buster Keaton nl. The General, een stomme film die toch een beetje gedateerd was. Niettemin bleef ik gecharmeerd door Buster Keaton. Ik bedacht even dat er van Buster Keaton niet veel meer zou overblijven dan enkele beenderen (hoe komt een mens op zo'n lugubere gedachten).

Dan was het tijd voor een spaghettiwestern nl. For a few dollars more van Sergio Leone met superfaces Lee Van Cleef en Clint Eastwood. Ik genoot er echt van en dronk nog een senseo

En dan de Woody Allen klassieker "Everything you always wanted to know about sex but were afraid to ask". Woody Allen heeft goede films en minder goede films (pseudo intellectueel gebazel) maar deze film is wat mij betreft een meesterwerk. Het viel me ook op dat de Dehaene sketch uit "alles kan beter" zeker geïnspireerd is op onderstaande hilarische scene uit deze film. Zie hieronder beide fragmenten en vergelijk

Everything you always wanted to know about sex



Alles kan Beter "De Hersenen van Dehaene"

Geen opmerkingen: