zaterdag, januari 19, 2008

Spam

Deze week was de tweede aflevering van SPAM op Canvas, een satirisch programma.

Spam ontsproot uit het brein van PDW wiens schrijfsels ik kan appreciëren. PDW dweept met Amerikaanse en Britse stand-ups. Verder verheft hij Britse humor op een piedestal, wat meer dan terecht is.

Zijn eerdere comedyseries o.a. Spike, De Vloek van Vlimovost, Kijk eens op de doos vond ik echter gedrochten en absoluut niet grappig. In de verte had het iets van The Fast Show maar er was één groot verschil nl. The Fast Show was grappig.

En ook SPAM is in mijn ogen terug niet geslaagd. Het doet me denken aan televisie die je zou maken in je collegetijd. De vormgeving is echter mooi en de interventies van Kama en Gunther Lamoot zijn soms grappig.

Maar de algemene tendens is absoluut niet grappig of puberaal grappig. Ik denk dat PDW daar een zeer lange arm heeft op Canvas om zijn producten te slijten.

Benieuwd hoe kritisch "dwarskijker" in Humo zal schrijven over dit programma van hun eigen medewerker.

Ken je het niet, bekijk dan onderstaand fragment

1 opmerking:

Suske. zei

je zou bijna beginnen te verlangen naar de dagen van TV Touché met ons aller Herman Vanmolle.

nee, geen spam voor mij. Ik lust het niet.