donderdag, januari 17, 2008

Murke houdt het been stijf



Dinsdagmiddag inkopen gedaan in Delhaize en dan met de de fiets naar huis door het noodweer (storm en regen). Nog 300 meter en ik zou thuis zijn

Een Franse dame in een Duitse luxebolide dacht er echter anders over en ze reed me van mijn stalen ros. Geen blikschade en ikzelf had pijn aan knie en dij maar, waarschijnlijk door een adrenalinestoot, slaagde ik erin om nog naar huis te rijden met de fiets.

Onmiddellijk ijs gelegd op de knie en dij en hopen dat de pijn zou weggaan. Een aspro genomen en wat rusten en bekomen van de aanrijding.

's avonds echter begon dit meer en meer pijn te doen en kon ik niet meer steunen op mijn been. Maar ja, zoals zovelen, ga ik pas naar de dokter als het niet meer anders kan.

Na een slapeloze nacht met veel pijn woensdagmorgen toch direct naar spoed. En ja, er is een barst en nog een paar dingen ten hoogte van de knie. resultaat : een gipsverband van voet tot zak m.a.w. mijn lichaam is verzwaard met 10 kg en ik ben volledig immobiel. Tot vrijdag 25 februari moet ik dit harnas torsen en ben ik veroordeeld tot het leven in de leefkuil van onze woning. Gelukkig heb ik een goede verpleegster.

is dit erg ? Welnee
is dit ambetant ? verschrikkelijk, vooral het slapen op mijn rug en het huis niet uit kunnen

Maar er is ook goed nieuws !

Het vat is aangesloten, er staat Chouffe in de koelkast, er is uitstekende wijn en er zijn knabbelinkskes voorzien ten huize Murke.

Dus spring gerust even binnen