zaterdag, januari 19, 2008

Vroeger was het beter



Wie in Beveren rondrijdt, zal zien dat er veel "huizen te koop" zijn.

Dit is echter niet zo, het is een protestactie tegen de aanleg van een industriegebied met, naar verluidt, enkele niet zo propere fabrieken

Gisteren hebben we dit met de slange even bekeken en vandaag heb ik het plan nog eens bekeken en snif snif, als alles doorgaat, zal er van mijn geboortedorp Beveren niet veel meer overblijven. En nog veel erger is het voor de mensen die onteigend worden of die hun uitzicht op de natuur veranderd zien in een uitzicht op een fabrieksmuur.

In mijn kindertijd was Beveren zalig, fietsen van 't paradijs naar Gits, roken in 't geniep in het Onledemeersstraatje, vrijen in ????.... kortom Beveren was omringd door groen en dan spreek ik pas van 30 jaar geleden.

In 30 jaar sloeg de bouwwoede toe in Beveren en daarbij was schoonheid niet altijd primordiaal. Maar met de geplande aanleg van het reuze-industrieterrein verdwijnt het laatste stukje natuur uit Beveren. Bekijk hier even de plannen. Alles wat paars is, wordt industrie. Graag had ik eens vernomen welke politici hun ziel verkocht hebben want, als ik het goed voor heb, hadden in het verleden, 2 Beverse politici, zeer veel te zeggen in Roeselare

Ik beklaag de jongeren van nu want waar te lande kunnen ze nu nog gaan vrijen. Beveren wordt stilaan een soort Doel.

Wil je nog even zien hoe het er vroeger allemaal uit zag, wil je meer dan 600 foto's zien van Roeselare uit het verleden, klik dan hier