zondag, december 30, 2007

Murke is geen nachtuil

Vrijdagavond was goed gevuld. We spraken af om 19h00 in de Poane Preute voor de tactische bespreking van onze minivoetbalmatch tegen de pintelekkers. We waren op ons gemak ... de pintelekkers daarentegen waren gespannen, Murke kreeg zelfs een middelvinger van Biff.

Om 21h15 begon de wedstrijd. De supporters waren talrijk aanwezig en het werd dan ook een memorabele wedstrijd. De pintelekkers speelden in hun nieuwe truitjes en voor Biff was dit truitje een maatje te klein. Later zou blijken dat de pintelekkers ook een maatje te klein waren voor De Bevers :-)

Bij ons team was het voor enkelen 20 jaar en 20 kilogram geleden dat ze nog op een minivoetbalveld stonden. Waar ze vroeger niet graag van het veld gingen, kwamen ze nu niet graag van de bank.

We bouwden een voorsprong op van 3-0 en werden dan een beetje roekeloos. We verprutsten 2 strafcorners en Murke was daarvoor verantwoordelijk. Verder bleef bij velen de tweede adem uit en uiteindelijk werd het nog 3-2. Wat ben ik blij dat we gewonnen hebben en dat we een heel jaar lang in de Poane Preute kunnen refereren naar onze glansrijke overwinning.

Een paar gueuzes gedronken en omstreeks middernacht richting Sjampetterke. Ik mocht er net als vele anderen mijn Top 10 van 1989 tot 2007 draaien. 't Sjampetterke zat werkelijk afgeladen vol. Nog 3 nachten en Dirk geeft de fakkel over aan zijn opvolger. Zeer veel bekend volk, minder gekend volk maar vooral mensen die ik al lang niet meer gezien had. Blijkbaar lezen er velen mijn weblog en iemand maakte zich ook bekend als de man die in mijn naam gepost had in een "comment". Hij had het over het beste optreden van 2007 nl. Wilco. Thanks om je identiteit bekend te maken want vanaf nu kan ik weer gerust slapen :-)

De muziekkeuze was typisch Sjampetterke (stijl : eindejaarslijstjes Humo) en dat is niet echt mijn stijl maar ja, dat was ook 't Sjampetterke, het café stond open voor bijna alle muziekgenres en men respecteerde elkaars keuze. Sunny bracht al wat steviger werk en dat werd duidelijk geapprecieerd door de aanwezigen.

Ondertussen met zeer veel mensen gepraat over koetjes en kalfjes en vooral veel gedronken ... Om 03H30 mocht ik dan mijn Top 10 draaien. De drank was al een beetje in de man en de vrouw en ik had ze direct mee. Toen ik AC/DC draaide bleek nog maar eens dat die AC/DC riffs onweerstaanbaar zijn ... gevolg twee personen die al dansend op de toog een striptease begonnen, jammer genoeg personen van mannelijke kunne. Dan maar beslist ipv een Top 10 een Top 11 te maken en nog een nummer van AC/DC toe te voegen en ja hoor, iedereen ging uit zijn dak. Waaruit nog maar eens bijkt dat AC/DC de beste groep aller tijden is.

Het meisje dat na mij haar Top 10 moest draaien, zei dat ze een beetje schrik had want haar Top 10 bestond uit rustige singer/songwriters nummers. Ik zei dat ze geen schrik moest hebben want de bezoekers van 't Sjampetterke staan open voor vele genres en hebben respect voor ieders keuze. En dat bleek ook zo.

Dirk was de hele avond aan 't genieten en overschouwde het publiek dat hij ook ten dele mee opvoedde. Vanavond is het zijn laatste avond en we zullen er zijn. De teneur vrijdagavond in de vele gesprekken was dat velen Dirk echt zullen missen als cafébaas.

Om 04H30 verliet ik 't Sjampetterke. En mensen die mij kennen, weten dat dit extreem laat is voor mij. Normaal blijf ik max. tot 01H00 uitzonderlijk tot 02H00.

Zaterdagmorgen was ik reeds om 08H00 wakker. Ik was redelijk fris maar de ganse dag drukte er een moeheid op mijn oogleden. En dat gevoel probeer ik liever te vermijden.

Nu is het zondagmorgen en na een verkwikkende nachtrust van 9 uur ben ik er weer klaar voor.

Er rest mij alleen jullie allemaal een prettig eindejaar toe te wensen en tot in 2008 op Murke !!

Geen opmerkingen: