dinsdag, december 11, 2007

De eindejaarsvraagjes

Ze zijn er terug, de eindejaarsvraagjes van de Humo. Dit betekent tevens dat we terug een jaartje ouder zijn. Maar ik lees ze altijd graag en ik vind er ieder jaar enkele interessante boekentips terug.

Wij worden wel ieder jaar schroomlijk over het hoodd gezien maar Murke biedt jullie de mogelijkheid om jullie antwoorden te posten in "comments".

Ik zal de spits afbijten en geef hieronder mijn antwoorden

Wat vindt U de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar ?

Autorijden wordt duurder, moeilijker (files,meer controles..)m.a.w. we zouden beter meer gebruik maken van de benenwagen of de fiets.

Wat vindt U het beste en wat het slechtste TV-en/of radioprogramma van 2007 ?

Beste TV : alles van woestijnvis + Britse detectives
Slechste TV : Boer zoekt wendy & verwanten & steracteur op het ijs
Beste radio : kanaal 947 (Classic Rock) van telenet
Slechste radio : commerciële eenheidsworst als Q-music, 4 FM, Donna,...

Wat vindt U het beste boek/toneelstuk/concert en wat de beste film/CD van 2007

Boek : Robert Goddard "ongewenste terugkeer" Jeroen Brouwers "Geheime Kamers" (nu pas gelezen)
concert : Reo Speedwagon (Schwung), GOV T Mule (Peer)
film : Capote en The Simpsons "The Movie"

Wie wenst U wat toe voor 2008 (ten goede of ten kwade) ?

enkele leuke activiteiten met De Bevers, een leuke job, deze zomer een rit met de Preutestampers naar Adinkerke, schoon weer op 18/10 en hopelijk in 2008 of in 2009 de beklimming van Mount Kenya met enkele vrienden

Plaats jullie antwoorden maar in "commentsé

7 opmerkingen:

Anoniem zei

18/10? Toch niet dezelfden dag als ik.....

CD uit A

Anoniem zei

schoon weer van 18/10 tot en met 21/10 !
ok ?

Anoniem zei

Murke laat geen favoriete ceedee achter op zijn lijst, hij heeft gevraagd of ik dit wil invullen. Met plezier laat ik hier Sky Blue Sky van Wilco achter als onmisbare parel van 2007, meteen ook plaat van deze -nog zeer jonge, ik wéét het- eeuw.

Anoniem zei

Wilco is Goddelijk! Hun concerten dit jaar in Vooruit en Koninklijk Circus waren de verbluffenste gebeurtenissen in mijn -nog erg jong, ik wéét het- leven.

de bevers zei

Helaba,

Wie schrijft hier comments in mijn naam :-)

De enige echte Murke

Anoniem zei

geheime kamers goede smaak zeg.
tot zaterdag, zet de chouffe maar koel hoor.

Anoniem zei

Jaja !
En dan nog zonder d !!!!