zondag, december 09, 2007

Een rustig weekend

Eens een weekend waar niets moet. Iedereen vindt dit wel eens aangenaam, of niet ?

Zaterdagmorgen lang uitslapen, opstaan, de zoo eten geven en ... dan beslissen om eens Brugge te bezoeken. Rondwandelen, warme chocolade met amaretto drinken, een spaghetti verorberen in de Estaminet en mensjes kijken.

Bij thuiskomst spelletje trivial pursuit spelen en vervolgens voor het slapengaan kijken naar de laatste aflevering van Midsomer Murders.

Deze morgen omstreeks 7h00 stond ik op en besloot te kijken naar een opgenomen film van TCM nl "The Canterville Ghost" een zwart-wit film uit 1944. Dit is een echte feel good movie met een kwinkslag. Noem het nostalgie maar ik hou ontzettend veel van zwart-wit films uit de oude doos. Vroeger was er op zaterdagnamiddag op de BRT om 16h00 telkens een film uit de oude doos. Ik keek daar altijd naar uit en was enkel ontgoocheld als het een dansfilm was met Fred Astaire, dat vond ik maar niets.

Hieronder een klein fragment uit de "Canterville Ghost".



Ik stak een pijpje op met een nieuwe tabak die ik eens uitteste en een grote kop koffie maakten dit een zalig zondagmorgen-filmmoment.

Deze middag aperitiefje in "De Preute" en vanavond nemen we dan deel aan de maandelijkse quiz in de St. Georges. Ik heb vernomen dat een nieuw team er vanavond zijn debuut maakt. Dit team luistert naar de naam "De Mietjes" :-)

Hoe ziet jullie ideaal weekend er uit ?

1 opmerking:

Anoniem zei

Als opa Frank Werchters'echte begint uit te delen, dan pas zal ik me echte zorgen beginnen maken !