maandag, oktober 09, 2006

een pluim voor Martine Tanghe














Gisteren bekeek ik het verkiezingsprogramma op één en terug viel het me op welke klassevrouw Martine Tanghe is.

Volgens mij is dit zonder twijfel de beste nieuwslezeres/journaliste aller tijden. Als je ziet met welk naturel en ongedwongen ze deze liveshow presenteerde... Voeg daaraan toe haar perfect Nederlands en ja,... gewoonweg schitterend.

Deze morgen keek ik naar het extra nieuws op één en het was de beurt aan Sigrid Spruyt, ook zo'n klassevrouw. We mogen blij zijn in België met het journaal op de VRT.

En dan de verkiezingen ?

Algemene gedachten van Murke

Grote bek Dedecker mag vanaf nu een toontje lager zingen na zijn débacle in Oostende. Oostendenaars zijn nuchterder en geloven die blaaskaak niet.

Mijn hart ligt nog altijd een beetje in Gent en deze stad is de afgelopen jaren zeer goed bestuurd en plukt daar de vruchten van. Termont en Van Rouveroy is een mooie tandem. En het siert de Gentenaars dat het Vlaams Blok (belang krijg ik niet uit mijn strot) daar zetels verliezen

Mensen die hun job niet doen of enkel aan eigen carrière denken, werden afgestraft. JL Dehaene in Vilvoorde (burgemeester die er nooit was), Verwilghen in Knokke-Heist (is nooit iets geweest buiten postjesjager), Bril in Roeselare (uitermate dom om nog eens de nr. 1 positie op de VLD lijst te eisen),....

16% van de inwoners van Roeselare zijn randdebielen want ze stemmen voor het VB. In tegenstelling tot de politici mag ik dit zeggen en ik blijf bij deze mening. Heb je al eens gezien wat een zootje ongeregeld er op die Roeselaarse VB-lijst staat. Ik nuanceer, 14% randdebielen en 2% neo-nazi's.

De resultaten in A'pen zijn hoopgevend. Het VB zit daar aan zijn plafond.

In steden en gemeenten waar goed bestuurd werd, behoudt men het vertrouwen. En zo moet het ook zijn. Dit is ook zo in Roeselare waar CD&V beloond wordt maar waar de vriendjespolitiek van sommige VLD'ers afgestraft wordt. Dus kan Martens maar enkel kiezen voor een nieuwe coallitie CD&V / SP.a. Indien hij verder gaat met de VLD zal dit zeker afgestraft worden bij de volgende verkiezingen.

En nu mogen ze snel al die lelijke borden wegnemen. Ik ben die lachende kopjes beu. Hopelijk zijn de politici hun beloftes nog niet vergeten

1 opmerking:

Anoniem zei

Murke slaat hier in verband met de verkiezingen weer de nagel op kop.
Ik ben van ardooie , en gelukkig zitten we hier nog nier gekloot met het VB . Maar ik ben zeker dat we hier ook een deel randebielen hebben die zich zouden verlagen met een stem op het VB.
En tot slot murke verzorg u goed hé.
Ge hebt daar in Argentinie toch niks geriskeerd met die uiterlijke schoonheden die aan uw neus gepasseerd zijn.