woensdag, mei 04, 2005

Verrassingsreis ?????

Oef oef,

Mijn berg werk is de laatste dagen sterk verminderd. Liters espresso-koffie, sigaren en de schitterende muziek op Classic 21 (waarom kan dit niet op een VRT Radiozender ?) waren een grote hulp. Morgen en overmorgen zal het waarschijnlijk wat rustiger zijn (hoop ik) zodat ik tegen vrijdagmiddag waarschijnlijk weer op schema zal zitten.

Alhoewel ik me uitermate moe voel, kreeg ik vandaag een lumineus idee. Het betreft opnieuw een verrassingsreis die ik zal organiseren. Het wordt echt iets voor mensen met fantasie, die het kind nog in zich hebben, een hoog Dan Brown-gehalte hebben en die openstaan voor iets speciaals.

Burgers, mensen zonder fantasie, zuurpruimen,..... komen niet in aanmerking. Een uiterst moeilijk ingangsexamen zal aan de reis voorafgaan. Enkel de mensen die slagen voor dit examen mogen mee. Want als men iets onvergetelijks wil mee maken, moet men er iets voor over hebben.

O ja, ik voel jullie al komen, jullie willen een tip. Et Voila

TIP

HDAIBBEDNSUETODLILEEEITGILRGEINVETNE (36)

Veel zoekgenot

16 opmerkingen:

Anoniem zei

de meegangers van de vorige keer?

de bevers zei

Nee,

de tip heeft niets te maken met de vorige keer maar alles met de volgende reis

Anoniem zei

volgens mij is (36) een deel van de tip
1 van de mogelijkheden om tot 36 te komen is 6 x 6
begin vooraan aan de letterrij en neem elke zesde letter
je bekomt BELGIE
we blijven dus in eigen land ?!?
elzebubbel

de bevers zei

Elzebubbel,

je bent op de goede weg. Maar we zoeken een zin van 36 letters en dan zal je zien dat ..........

Anoniem zei

jongens, ik heb deze dagen wel iets anders te doen. nog 14 dagen geduld en ik stort mij op HHHijkz nbhjhbneerhydkk (40)
geloof me dit is NIET in onze streek.

Anoniem zei

Als ge de laatste letters van de opgave ontleedt zal het 'GEIN VETNE' zijn. maw 'gene vetten'
Maar er zit ook een stad in verscholen. Doe alvast uw zwembroek aan.

de bevers zei

Tip 2 : Het betreft een oude code. Ooit gebruikt in één van de wereldoorlogen maar wegens te simpel, snel afgevoerd. 36 = 6² of 6 x 6
Probeer de letters maar te ordenen en je krijgt een mooie zin van 36 letters
waarin te lezen valt dat .............

de bevers zei

Op onderstaande link vind je de sleutel van de code. Probeer eerst de finish te bereiken en luister dan wat de vrouw zegt. Vanzelfsprekend het geluid opzetten. Met wat de vrouw zegt, kan je dit raadsel oplossen

http://i.euniverse.com/funpages/cms_content/6489/a-maze-ing_new_cursor3.swf

Anoniem zei

hoihoi
ik (lidewij) heb het raadsel kunnen oplossen.
om het spannend te houden, zal ik het antwoord mailen.
xxx lidewij

de bevers zei

En Ja hoor,

De oplossing die Lidewij (dochter van Vanne & Sas) me mailde was volledig juist.

Wie doet het haar na ???

Anoniem zei

HWSIIREOTMEMTOOPTUARCEWRNDHLAKTISNAE (36)

de bevers zei

Ook anonymous heeft het gevonden en inderdaad "het antwoord is toch simpel nietwaar Murke"

Anoniem zei

een guiness ,heiniken , bitburger of kronenbourg kan je krijgen. ne jupiler , stella of maes kan je op je buik schrijven.

Anoniem zei

HOPELIJK WERKT ONZE GPS DAAR

Anoniem zei

HAEDEENERWATTWTOITODEIMJHOERSTZIKMKMEEJWIEABNHEER (49)

de bevers zei

Goe gedaan mienwerkerke,

Voor de iets dommeren onder jullie, hieronder de oplossing

HDAIBB
EDNSUE
TODLIL
EEEITG
ILRGEI
NVETNE