vrijdag, mei 13, 2005

interview (2)

Morgen, zaterdag moet ik om 08h15 in de gebouwen van Radio Mango zijn voor een Schwung-interview bij Martin De Jonghe.

Gisteren werd ik ook gevraagd om een vragenlijst in te vullen voor een speciale vakantiebijlage van de Streekkrant (dat vond ik nog eens tof). Maar nu mag het stoppen. Hieronder het interview

Waarheen leidt de reis dit jaar ?

In juli & augustus reis ik een maand door de Verenigde Staten. Ik land in Chicago waar er een wagen klaarstaat en een maand later bereik ik Los Angeles. Ik gebruik de "Route 66" als leidraad maar maak ook ommetjes van 2.000 kms tot bijv. Austin (Texas)

Welke landen heb je al bezocht ?

Vorig jaar Alaska (super !). Verder ook Kenia, Nigeria, Senegal, Ile de la reunion, Syrië, Scandinavië, Chicago, New York,.....

Hoe vaak en hoe lang ga je op reis ?

Geen vast patroon. Per jaar toch één langere reis en enkele korte citytrips (ideaal om de batterijen op te laden)

verblijfsvorm ?

Hotel en motel waar mogelijk of in Afrika lodges. Ik ben absoluut geen tenten-en caravanman

Leukste reisherinnering ?

In île de la reunion hadden we een bergbeklimming gedaan tot de top van de "Piton des Neiges". Daar was een soort cabane waar we konden overnachten maar we hadden geen eten meer en waren uitgehongerd. We hadden enkel nog een blikje zwanworstjes en samen met mijn reisgezel Filip hebben we gekaart voor ieder zwanworstje. Gelukkig was ik iets sterker in het manillen dus menig zwanworstje verdween in mijn mond

Waar spendeer je tijdens je vakantie het meest geld aan?

Aan typische gerechten van het land bijv. walvis in Noorwegen, zeeschildpad in Reunion, muskusos in Alaska,....

Wat neem je - naast evidente zaken als kledij en dergelijke - zeker mee op reis omdat je niet zonder dat voorwerp kan ?

Ik heb altijd een paar Cubaanse sigaren bij om deze in alle rust op een mooie plaats te roken. Zo rookte ik reeds een cubaan op het meest noordelijke punt van Europa (De Noordkaap) en op het meest noordelijke punt van Amerika (Point Barrow, Alaska)

Wat doe je op reis, waar je tijdens het jaar doorgaans te weinig tijd voor hebt ?

Zoals veel mensen, heb ik altijd een paar boeken bij en op een reis denk ik vaak na over de zin van het leven en hoe ik mijn volgende levensjaren zie

Welke bestemmingen prijken nog op je verlanglijstje ?

Ik zou zeer graag eens door Patagonië trekken gecombineerd met een expeditie naar Antartica. Verder zou ik ook graag eens de Baltische staten verkennen

1 opmerking:

Anoniem zei

Gehoord op de radio :
Westvlaams dark voiced creatuur
die Martin Dejonghe er nog net kon van weerhouden een oproep te doen aan alle rusthuizen om te komen 'swingen' op schwung.