zondag, mei 29, 2005

Gezellig weerzien

voorgeschiedenis

Eind april kreeg ik een email van een vriendin uit Gent die ik al 15 jaar niet meer gezien had. Ze had mij gevonden door mijn naam in te tikken in Google. Ze vroeg om eens af te spreken. Door de drukke Schwung-bezigheden kon ik me toen niet vrijmaken en daar ze in Italië woont, was ze pas terug in België gisteren zaterdag. We spraken dus af in Gent voor een aperitiefje want
's avonds vertrok ze reeds weer naar Italië.

De persoon

Ik zal de persoon voor het gemak Y. noemen. Wij gingen veel samen uit in Gent. Ik ben wel nooit alleen met Y. op stap geweest wel altijd met 4 à 5 personen. Y. was wat ik zou noemen 'hors categorie' : ze was (en is nog altijd) bloedmooi, intelligent, houdt van de cassante Britse humor als Fawlty Towers, The Young ones,... (zeldzaam bij vrouwen), een hoog rock & roll gehalte en vooral haar ouders waren immens rijk. Dit zorgde ervoor dat binnen onze vriendengroep niemand er ooit maar aan dacht om op date te gaan met Y. Momenteel is Y. getrouwd, heeft twee kindjes en woont ze in Italië.

Het weerzien

Ik was best wel zenuwachtig om haar na 15 jaar terug te ontmoeten. Maar toen ze binnenkwam, gaf ze me een warme knuffel en het was alsof er geen 15 jaar voorbij waren gegaan. Van meetafaan klikte het weer en babbelden we honderduit over van alles en nog wat. Menige mojito verdween in ons keelgat en het gesprek werd diepgaander (alhoewel nog steeds doorspekt met humor). Er werd over haar gezinssituatie gepraat en ik had de indruk dat ze soms heimwee had naar België. Ook naar mijn privéleven werd geïnformeerd en toen ik zei dat ik de ware nog niet gevonden had (en niet echt op zoek ben), zei ze me dat ik 18 jaar geleden maar het initiatief moest genomen hebben tov haar. Dit kwam aan als een schok bij mij (ik ben trouwens nooit goed geweest in het waarnemen van signalen van de vrouwelijke sekse). Dus als ik haar 18 jaar geleden gewoonweg had gevraagd om eens samen te gaan stappen, had mijn leven er misschien helemaal anders uit gezien. Misschien was ik nu de vader van twee kinderen (Buster & Hannelore), ...... Daarnaast zou Schwung ook niet bestaan hebben en zou ik veel van mijn huidige vrienden niet leren kennen hebben (en dat zou ook niet mooi zijn). Als je begint na te denken over je verleden, komt iedereen tot de vaststelling dat zijn leven doorspekt is met kruispunten waar je ofwel links, rechts of rechtdoor kunt en telkens heeft die keuze een grote impact op het verdere verloop van je leven

We namen afscheid en spraken af om geen 15 jaar te wachten om elkaar terug te ontmoeten. Met een grote glimlach op mijn gezicht wandelde ik door Gent en er waren kleine vlindertjes waar te nemen in Murkes buik. Ik ben er zeker van dat Y. ook al glimlachend onderweg was naar Italië en dat ook bij haar kleine vlindertjes hun werk deden.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Murke,
Ik denk dat velen bij het lezen van dit bericht een traantje gaan pinken.
Ik was reeds overtuigd door u boeiende verhalen, maar nu ge overgaat op de romantische toer, ewel das straven toebak zunne.

Groetjes Matanza

Anoniem zei

Waar blijft de foto van Y

Anoniem zei

Ach Frank,
Zo je ziel blootleggen, het siert je wel. Gebeurt te weinig in deze rationele tijden én is meestal niet aan mannen besteed. Iedereen heeft dit wel al eens meegemaakt.
Toch oppassen dat ge niet teveel de ouwevententoer opgaat. Schrijf uzelf niet af, ge weet niet wat er uw pad nog kan kruisen !
Spijt is alleen wat de ezel schijt!
Remember mijn 40-lijstje : op hun sterfbed zijn er meer mensen die spijt hebben van dingen die ze niet gedaan hebben dan van dingen die ze deden...
Blijf nog maar heel lang leven, with an open mind, and watch, watch, watch the world go by.
elzebubbel

Anoniem zei

Deze morgen kreeg ik de vraag van een collega: "Is het waar dat Frank zijn vrouw kwijtgespeeld heeft op Schwung?" My God! Ik wist niet waar ik het had. Hoe heeft Frank dit zolang kunnen verbergen, die snoodaard.
Na wat meer inlichtingen begon er een belletje te rinkelen. Blijkbaar zijn er een paar kids van bestuursleden, die links en rechts wat opvangen op schwung en dan het hete nieuws vertellen aan de juf op school. En aangezien de leerkracht een vrouw is, verspreidt dit nieuws zich als een lopend vuurtje in dat klein dorpje, Beveren.
Nog een hint voor alle vrouwen: ga naar de site waar je de betekenis van je naam wilt kennen en tik de echte voornaam in van "Murke". Zo zie je maar. En Murke, houd je klaar voor de stormloop....

Anoniem zei

Thankѕ , I've гecently ƅеen searching fօr information aboսt thіs subject fօr ages and yours is the gгeatest I've
caame սpon so far. However, wɦat about the conclusion? Аre уou
sure about thee supply?

Take a lօoƙ ɑt mү blog post :: chobani Printable chilis coupons 2013