vrijdag, januari 29, 2010

Westvleteren 12 beste bier ter wereld



Westvleteren 12 is opnieuw verkozen tot "Beste bier ter wereld". En ik kon verleden week nog 2 bakken bemachtigen dus staan er nu 4 bakken van dit goddelijk gerstennat in onze kelder. Santé !

Andere Belgische bieren in de Top 100 :

10. Rochefort 10 (ook in mijn kelder)
24. Struise Pannepot Reserva (ook in mijn kelder)
29. Westvleteren 8 (ook in mijn kelder)
34. Sint-Bernardus Abt 12 (ook in mijn kelder)
36. Struise Black Albert (ook in mijn kelder)
39. Struise Pannepot (ook in mijn kelder)
51. Cantillon Lambic
53. 3 fonteinen hommage
68. Rochefort 8
81. Struise Pannepot grand reserva
88. Oerbier special reserva
....

Dus we mogen terecht trots zijn op de biertraditie van ons kleine landje. En de vraag van het weekend luidt "Wat is jullie lievelingsbier ?"

Meer info over de Top 100 ter wereld vind je hier

7 opmerkingen:

LUC zei

Vleteren 12 natuurlijk , maar gevaarlijk . Maar een goeie Geuze Lambic en een Rodenbach grand cru , mogen er ook zijn.

Anoniem zei

Toison D'Or!

rara wie ben ik...

Anoniem zei

West Vleteren 12°
Rochefort 10
Kriek Liefmans
Gouden Carolus
Oerbier
enz...

de bevers zei

Toison D'or ? (het gulden vlies)

Ben je een non van 80 jaar :-)

Graag nog een tip

Anoniem zei

Tip 1 : Gulden Draak
Tip 2 : Houblon de diable

Anoniem zei

bavik
safir
karlsquel
cara

pol associol

Anoniem zei

Chimay Triple
Westmalle Triple
Deus
Rodenbach Grand Cru