donderdag, januari 07, 2010

De Godsformule (José Rodrigues dos Santos)



Dit boek begint met een mysterieuze meeting tussen Einstein en Ben Gurion. Deze thriller begint zeer entertainend maar gaandeweg worden er meer inspanningen gevraagd van de lezer want het gaat zwaar de wetenschappelijke toer op o.a. relativiteitstheorie, kwantummechanica,.... Verder komen diverse geloofsovertuigingen als boeddhisme, kabbala,.... aan bod

Meerdere keren heb ik overwogen om er de brui aan te geven maar gisteren heb ik toch nog de laatste 250 bladzijden doorworsteld. En na het lezen van dit boek voel ik me weer nietig en dom en heb ik onnoemelijk veel vragen over het universum,….

Door mijn hersenspinsels verzeilde ik gisterennacht pas laat in dromenland.

Van dit boek werden in Portugal 250.000 ex. verkocht.

Is dit een aanrader ? Voor iemand met wetenschappelijke interesse Ja, voor anderen misschien …..

Wil je meer info, klik HIER

9 opmerkingen:

LUC zei

Dat zal wel iets voor Ollie zijn denkt hij.
Elke dag brengt Hubble nieuwe beelden van het heelal , elke dag rijzen er nieuwe vragen op bij de wetenschapper.
Och hoe nietig zijn we maar in dat universum !
Een stofje op de oppervlakte zo groot als de VS.

Anoniem zei

Ik vraag mij gewoon soms af of het niet beter is van gewoon te leven zonder je veel vragen te stellen of te diep na te denken.
Dergelijke mensen hebben minder zorgen dan degenen die hun hoofd over alles breken. Maar ja, de kunst is om dat te kunnen. Dus voor 2010 : ledig die hoofden, plan niet teveel, denk niet meer na, lees den 'dag allemaal' (zoals de meeste belgen) .... 't zal veel gemakkelijker zijn dan die ingewikkelde boeken waar je van wakker ligt.

En als het niet werkt steek je het maar op mij!

CD uit M (die even lekker de boel de boel wil laten in 2010)

Anoniem zei

Klinkt Interessant... eens keer kijken of die in de bib ligt...

LUC zei

Beste CD uit M ;
Ollie komt dagelijks enorm veel mensen , die niet denken , vragen stellen en zich nergens van aantrekken !
Geef hem maar iemand met een "vol" hoofd , die nadenkt en de zorgen van andere mensen begrijpt.
Ollie zou zich veel beter en minder nerveus van worden !

Anoniem zei

Maar lieve Ollie,

het is waar wat je zegt maar soms zou het makkelijker zijn het je niet aan te trekken en ne keer wat lichter over de dingen te gaan. Het is moeilijk dit uit te leggen in dit kleine blokje hier maar als we mekaar eens tegenkomen zal ik het eens duidelijk maken. Of misschien kan Frank eens een zelfhulpgroep oprichten voor 'te' diepdenkende mensen.

En nu zou mijnen wederhelft zeggen : " 't was toch niet zo slecht dat je even je stem kwijt was vorige week".

de bevers zei

CD uit M.,

Mijn abonnement op "Dag Allemaal" is OK, mijn reis naar Benidorm is geboekt en mijn tickets voor "Night of the Proms" zijn besteld :-)

By the way ben je binnenkort geen jaartje ouder :-)

Murke

P.S. ik zit al een groep voor diepdenkende mensen. Iedere derde maandag van de maand, spreken we af in de mijn van Winterslag :-)

LUC zei

Afgesproken CD !

Oei nu dat Murke het zegt , 'k moet nog thuis programmeren !

Anoniem zei

En ja, ik ben vandaag een jaartje ouder. Misschien is dit de oorzaak van mijn 'niet meer denken' motto!

Ik ga er alvast ene pakken vanavond om al die straffe taal te verwerken.


En als je op night of the proms bent, kom zeker eens langs. Liefst vooooor de show, dan kan ik er misschien nog iets aan doen.

Grtz,

CD

De spilfiguur zei

Denken of niet denken, daar moet over nagedacht worden.