donderdag, januari 14, 2010

De Vogelstruis



Gisteren had ik meeting in het jenevermuseum in Hasselt. Tijdens de lunch werd er gepalaverd over authentieke cafés. Iemand uit Hasselt zei dat één van de oudste, bruine kroegen van Nederland zich in Maastricht bevond en dat het een uiterst geeezeeeeeeeeeellllllliiiiiiiiig café was. de naam van het café was "in den ouden Vogelstruys" Maar iedereen noemde het café de Vogelstruys.

Op de terugweg van Hasselt hield ik me ledig met originele cafénamen te vinden door omkering "cfr struisvogel - vogelstruis". Enkele ideeën waren de Pietkanarie, De Stokbustel, De Mandobber, De Duiftortel, ....

Maar persoonlijk vond ik DE STOELPADDE een prachtige cafénaam. Misschien moet ik op latere leeftijd toch een weekendcafé (enkel voor leden) beginnen met de naam DE STOELPADDE.

Ik ben er zeker van dat 'vrei goe Marc' daar een schitterend uithangbord zou kunnen voor ontwerpen

Of hebben jullie een beter voorstel voor een cafénaam dmv omkering ?

1 opmerking:

Anoniem zei

de Bassekalle

Rik