maandag, mei 03, 2010

Ik Stem Niet...

Rood, groen, blauw, oranje, geel, bruin,.... ze maakten er de afgelopen jaren een absoluut zootje van. Beste politici, vervuil ons straatbeeld dit jaar niet langer met jullie koppen en jullie loze beloftes. Beste VRT, VTM, Persgroep, Corelio,... geef de politici geen klankbord om hun holle frasen tentoon te spreiden. We zitten met een gigantische staatsschuld dus graag politici die niet de populaire toer opgaan maar concrete voorstellen doen 'hoe we dit zullen oplossen'. En dat zullen geen populaire maatregelen zijn maar ik verkies deze onpopulaire maatregelen boven loze beloftes van rozengeur en manenschijn

Ik ben het beu en heb besloten om deze keer niet te stemmen. Ik heb dan ook deze petitie ondertekend.

Ben je ook niet akkoord met de huidige gang van zaken en wil je dit kenbaar maken KLIK DAN HIER

Posted using ShareThis

Zou het niet mooi zijn indien we deze lijst met 1.000.000 namen kunnen mailen naar alle politici. Misschien worden ze dan wakker !

Of is dit een utopie ?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Alle rechts-nationalistische rakkers wrijven zich ongetwijfeld schuimbekkend in de handen bij de gedachte dat progressieve mensen in grote getale zich laten gaan om deze petitie te ondertekenen tegen stembusgang.
Niet stemmen zal immers de nationalistische euforie alleen maar groter maken.
En dat zou ik niet zo gauw een 'feest van de democratie' noemen.
Voor hen betekenen deze verkiezingen nu al een stap in de richting van hun gedroomde Vlaamse onafhankelijkheid.

HOPELIJK KAN IK DE WAKEREN ONDER JULLIE HIERMEE OVERTUIGEN.

grtz Matanza

de bevers zei

Matanza,

Ik hoef dit jaar geen promotaal en verkiezingsslogans. Van mijn 18 jaar tot nu heb ik me altijd goed geïnformeerd en mijn stem goed overwogen voor ik deze gaf aan een persoon (van in het totaal 4 verschillende partijen). Ik stem niet op één partij want diverse partijen hebben elementen die mij aanspreken. Echter zag ik de laatste jaren enkel :

- promotaal naar de kiezer toe, de echte problemen werden verbloemd, verzwegen of niet behandeld.
- gekrakeel dat de welvoegelijkheid sterk overschreed
- overwinningsfeestjes na de verkiezingen zowel door winnaars als verliezers

Maar van een echt beleid is er, jammer genoeg,geen sprake meer en ik zie hier niet direct verandering in komen.

Het mag een signaal zijn naar de heren/dames politici, en ook naar de media dat een kwalijke rol speelt, dat bepaalde politiek geïnteresseerden deze poppenkast meer dan beu zijn.

Ik heb de indruk dat dit signaal toch stilletjesaan opgepikt wordt en, misschien is dit een utopie, dat politici en media daar evtl. rekening zullen mee houden om op een geciviliseerd manier de problemen van vandaag op te lossen en dit met de nodige realiteitszin.

Maar ze hebben nog 40 dagen om mij te overtuigen toch naar de stembus te trekken maar dan zal het met ZEEER valabele argumenten moeten zijn.

Want verkozenen hebben niet alleen rechten maar ook plichten.

Anoniem zei

maar Murke toch...

je past volledig in de rol van de hedendaagse politieker, ben je op je pikje getrapt...

neen nu serieus,
als iedereen naar de stembus trekt met een duidelijk beeld van wat ze au fond echt willen, en de juiste politieker weten te vinden, onvoorwaardelijk en wars van elk eigenbelang dan denk ik dat iedereen zich moet verplichten naar het stemhokje te gaan.

Het lijkt warschijnlijk naief, maar ze bestaan wel degelijk.
Ik wil best wel een suggestie doen.

kameraadschappelijke groeten Matanza

LUC zei

Oei , Murke is niet graag op de vingertjes getikt. Maar wat Matanza heeft gelijk ! Als jullie niet stemmen is dat de steun aan de geuniformde rechtse groeperingen . Ollie wil niet dat hij de rest van zijn leven in een onafhankelijk Vlaanderen woont waar iedereen geen vrijheid van mening zal hebben. Met de overtuigingen van Meuris komt 1984 van Orwell gevaarlijk naar de werkelijkheid . De partij van Matanza en Ollie heeft NIET met het spelletje BHV meegespeeld omdat dit voor het moment niet primair is ! De sociale zekerheid , de werkgelegenheid , zorgen dat de mensen die gans hun leven GEWERKT hebben een waardig pensioen krijgen , dat een gezin op zes hun rekeningen niet meer kunnen betalen! Dat is nu belangrijk voor het moment dan die "vijf minuten "politieke moed, waar men al drie jaar over lult. Onze grootouders hebben gestreden voor algemeen stemrecht en dat moeten we in ere houden.
Hopelijks je toch naar de stembus te krijgen geeft Ollie zijn groeten.