zondag, mei 16, 2010

Ik ben een beetje mijnen kluts kwijt

Een heerlijke zaterdagmorgen. Het enige dat aan mijn geluk ontbreekt is een pijpje met vanilletabak.

Dus op de fiets naar mijn favoriete tabakswinkel 'Ceuninckskes' in Roeselare. De winkel wordt uitgebaat door een optimistisch oud vrouwtje die altijd in is voor een babbel en die vooral een uitgebreide kennis heeft inzake sigaren, pijptabak,...

Ik kies mijn pakje vanilletabak en ik zie bij het afrekenen dat ze moeite heeft om zich te concentreren. En ze zegt : "Oh, ik ben een beetje mijnen kluts kwijt".

Ik vraag haar hoe dit komt en ze zegt : "Deze morgen komt er een klant binnen en bestelt een pakje sigaretten, hij rekent af en als ik mijn kassa open doe, zet hij een revolver op mijn hoofd ..... de politie is juist weg maar telkens als er iemand binnenkomt, heb ik een beetje schrik"

We babbelen nog wat en blijkbaar was het een grote jongeman met donkere zonnebril en handschoenen aan. Het was vroeg dus enkel 200 € wisselgeld zat er in de kassa.

Op zo'n moment begint mijn bloed lichtjes te koken. Een weerloos slachtoffer uitkiezen dat vanaf nu met schrik iedere klant zal begroeten en dat voor .... hoop en al 200 €.

's avonds in het nieuws hoor ik dat vandalen in Antwerpen ruiten van auto's hebben ingegooid, de handrem losgezet en de wagens in de Schelde hebben geduwd.

Middeleeuwse marteltechnieken als duimschroeven aandraaien, radbraken, kielhalen en zelfs vierendelen lijken me plots een gepaste straf voor de krapuultjes hierboven beschreven

3 opmerkingen:

Suske. zei

je zou inderdaad voor minder een moord begaan met dat volkske.

Levenslang verbannen naar de zuidpool voor mijn part.

LUC zei

Tja Murke ;

Ollie kent natuurlijk die mensen ook ! Brave mensen , die echt nog de moeite doen om mensen in geuren en kleuren uitleggen , vanwaar de sigaar of tabak komt , hoe die smaakt enz. Nog echt volks en echt iemand die later zal gemist worden.

Ja je bloed kookt van woede , Baldadigheden , geweld , overvallen is niet goed te praten . Maar sommigen hebben geld nodig om hun stuff te kopen en gaan voor niets uit de weg.

Ge weet wat Herman Brood zong in "Saterday night " ? " Doing nothing , just hanging around." "What you mean sir , so we hitted him to the ground "

Bittere waarheid.

Elsje zei

Godzijdank zijn het uitzonderingen. Laten we dat zo houden door zelf steeds het goede voorbeeld te geven... Laat de volgende keer die bivakmuts dus thuis als je tabak gaat kopen ;o)