maandag, oktober 05, 2009

Reistip : Priceline !



Eind november slapen we in New York in het 4 sterren luxe hotel Millenium Hilton en dat voor slechts 130 $ (89 €) per kamer per nacht.

Als je weet dat overnachten in Manhattan peperduur is, kun je hier spreken van een absoluut batje.

Hoe verkreeg Murke dit batje ?

Gisteren was ik op diverse reisfora aan het surfen om extra info te bekomen ivm New York o.a. welke concerten, musicals. Zo bekijken we mogelijks de Musical Rock of Ages en wil ik absoluut 39 steps zien.

Culinair laten wij ons graag verwennen in het Buddakan restaurant nadat we Hell's Kitchen Flea Market bezocht hebben

Via diverse fora kwam ik ook op goedkoop logeren in New York. En telkenmale kwamen Hotwire en vooral Priceline terug. Ik kende beide sites maar ik had er nog nooit mee gewerkt. Dus uren alle tips lezen op fora en ik besloot om mijn kans te wagen op Priceline. Ik bekeek er de introductievideo en was klaar voor het echte werk.

Ik koos direct voor luxe nl. 4****. Je kan evengoed proberen om goedkoop een luxehotel te boeken dan in een bezemkast te slapen.

Ik deed een bod van 130 US$ per nacht in de regio Chelsea, Midtown van Manhattan (New York) voor 4**** hotel. Shit, mijn bod was te laag. Men vroeg mij om het bod te verhogen of aan te passen

Op fora had ik gelezen dat je mits toevoeging van een extra regio een nieuw bod kan indienen voor dezelfde prijs. Dus ik voegde er Upper East Side aan toe. Shit, weeral niet geaccepteerd.

Dan maar 'The Financial Ditrict' toevoegen en joepie ... mijn bod werd aanvaard. Pas dan weet je welk hotel je toegewezen krijgt en kan je ook niet weigeren. Het hotel voldoet wel telkens aan de minimumstandaard die je ingegeven hebt ... in ons geval 4**** luxe. Toen ik zag dat we ons mogen te slapen leggen in het Millenium Hilton Hotel was ik supergelukkig. En mijn Kip ook

Murke boekt vanaf nu zijn hotels via Priceline.

Geen opmerkingen: