woensdag, oktober 21, 2009

Krommeke

Krommeke ? Murke, bedoel je niet Jommeke ?

Als kind was ik een grote fan van Jommeke. Mijn fantasie ging volledig loos bij het lezen van de strips die ik aankocht te Bertelootjes. Ik herinner me nog goed Sam Peper met zijn gigantische neus (De Witte Bolhoed) en ik had een zwak voor Kwak en Boemel.

Maar nee Murke, de titel is Krommeke !

Dit brengt ons tientallen jaren terug naar Beveren (deelgemeente van Roeselare). Tijdens de week zaten we in Kortrijk, Oostende, Leuven, Gent,…. Maar op vrijdagavond was het verzamelen geblazen bij Rudex in ’t Kruis. Tussen pot en pint werden de verhalen van de week verteld en werd er goed gelachen. Heerlijke tijd !

Vgm, toen al een creatief talent en begenadigd tekenaar, had op één van die avonden een strip mee. Of meer bepaald de drie eerste pagina’s van een strip. Deze strip droeg de naam Krommeke en was een erotische versie van Jommeke.
Toen we dit lazen, lagen we allemaal krom van het lachen. Dit was ronduit geniaal.

Krommeke was Jommeke maar met een kromme piet. Andere personages in de strip waren Vlekkie (de masturberende hond van Masturberke), professor Gobelgeil, Anneklitje en Rozeklitje, de vaginale Bella, Mic Mac Zakschudding,…. Indien jullie nog personages onthouden hebben, laat maar weten in ‘comments’

Vgm zou zijn strip verder afwerken maar het is bij deze drie hilarische bladzijden gebleven. Deze bladzijden waren meer dan 20 jaar spoorloos maar ik heb vernomen dat ze plots opgedoken zijn. Ik zou ze graag nog eens terugzien en indien ik mag, pleur ik ze wel op mijn weblog

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ligt niet in mijn memorie, maar vgm zal anaaltool toch wel niet laten liggen hebben zekers ?

directgeinspireedziggy

en de indianen
Rollende Roede
en dikke kletsmuis !!!

CBR1000F zei

En die Indiaanse motobendestam: De Kemelfluiten! ;-)

wallican zei

ik zoek, scan en mail één dezer dagen