maandag, november 12, 2007

25 jaar college



Gisteren was er reunie van de studenten die 25 jaar geleden 't College (Klein Seminarie) verlieten. De tettenzot had mij zover gekregen dat ik ook meeging.

Traditiegetrouw brosten we tijdens de eucharistieviering en nuttigden een variant van miswijn in café Rodenbach.

Om 11h15 betraden we dan het Klein Seminarie. Deze keer moesten we geen schrik hebben dat we 10 bladzijden straf zouden krijgen, strafstudie of erger nog ... een bezoekje op de kamer van perkiete. En toch hadden we nog een klein beetje schrik.

We moesten ons aanmelden en kregen een stofklever op onze vest met daarop onze naam. En dat bleek een goed idee want 25 jaar had sommige individuen omgetoverd tot onherkenbare schepsels.

Sommigen waren nog bijna niet veranderd. Men zei dat ook van mij en enkelen herkenden mij aan mijn bulderlach. Anderen konden mij vader zijn.

Dan was er een rondleiding waar anekdotes opgehaald werden. Iemand vroeg aan de leraar die ons rondleidde of de leraars nu nog altijd bijnamen hadden. Waarop deze leraar antwoordde dat de studenten nu geen bijnamen meer geven aan leraars. Zelden zo'n goeie gehoord ... dream on man

De tettenzot, ted nugent, elsbabbel en ikzelf begonnen dorst te krijgen. En ja hoor dan was het tijd voor uitgebreide receptie. Veel wijn, schitterende hapjes van 't keukentje en een gezellige babbel in de feestzaal. Ik had een stijve bedoening verwacht ... maar nee, het was echt leuk. Weinig kostuums en dassen en weinig gepoch over wat ze nu ook weer voor belangrijks deden.

Nadien werd nog meerdere uren nagekaart aan den toog.

We hebben afgesproken met enkelen om geen 5 jaar meer te wachten en in januari of februari is er een etentje ten huize Murke alwaar de tettenzot zijn zelfbevredigingsmethodes uit zijn collegetijd verder kan toelichten :-)

Geen opmerkingen: