vrijdag, september 21, 2007

De weekendquiz

Eind november vindt opnieuw "De audiovisuele quiz" plaats van Vzw De Bevers. Ik hou jullie op de hoogte. Het wordt terug een zeer aangename quiz met veel humor.

Maar ondertussen nog een kleine weekendquiz

1. Vul aan

1 - 2 - 5 - 9 - 16 - 27 - 45 - ...

2. Wie is de zanger van deze groep ?



3. Van welk land is dit de vlag ?



4. Uit welke film komt dit ?



5. Wat staat hieronder ?



6. Van wie is dit schilderij ?



7. Het onderstaande is een cover van een bekend nummer. Maar in mei 2007 lanceerde Studio 100 een identieke groep in Duitsland, ook bestaande uit een rosse, een blonde en een zwartharige. De eerste single was "Heyah Mama". Wat is de naam van deze groep ?



8. SMS Taal

SMS-en vind ik hatelijk, die knopjes zijn veel te klein. Maar er is een typische SMS-taal. Wat betekent WRU

9. Tussen al deze .................... staat één rode tulp. Welke bloem zoeken we ?



10. Welk taalverschijnsel staat hieronder

'De mooie zeeman nam Anna mee', zei oom Ed.
Laat af, Sire, velpon eten op lever is fataal.
Koot, mannen, nam ei. Bie, mannen, nam 't ook


Veel succes. Plaats de oplossingen maar in "comments". Maandag krijg je dan de oplossingen

16 opmerkingen:

Anoniem zei

10 Palindroom
9 The Bouquet residence, the lady of the house speaking... Hyacinth of course

Anoniem zei

8 egidius wo bistu bleben, my langt na die gezelle min
= middernederlands
sms-versie :
egds wru, kverlang 8er U

Anoniem zei

1 k heb krakkekemikkege redenering waarvan ik me nu nog afvraag waarop ze stoelt maar ik zie er logica in, en trouwens alleen al omdat het t geboortejaar van evelyn is, gok ik op 74 (heb ik nu mijn punten teruggewonnen schat)

Anoniem zei

7 Wir haben es nicht gewusst 3

Anoniem zei

en de rest gooi ik naar jullie, hongerige honden. Tip voor vraag 3 :
klassieke muziek, voornaam uit jommeke. Muzikaal dier, familienaam cryptogram :slag aan de toog.
Valt het trouwens op dat mijn leerlingen op sportdag zijn en ik op mijn lege kloten wat aan het lummelen ben.

Anoniem zei

tip 6
Stan Laureyssen

Anoniem zei

1. 74
5. tientonner

KV

de bevers zei

Jullie zijn er vroeg bij vandaag en Ziggy weet inderdaad geen blijf met zijn tijd. Jullie hebben reeds meerdere juiste antwoorden

1. 74 (telkens de twee laatste getallen optellen + 2 dus 27+45 = 74
2. ???????????
3. ???????????
4. ???????????
5. tientonner
6. ???????????
7. ???????????
8. Waar ben je ?
9. Hyacint
10 palindroom

de bevers zei

en ja, Ziggy had ook nog nummer 7 juist

7. Wir 3

Anoniem zei

3. Hongarije
6. Dali?

Anoniem zei

2. Phil Lynot(t?) (thin lizzy)

Anoniem zei

ook bedankt voor de tips anoniem !
tip voor 3 Hongaars componist Bela Bartok
tip voor 6 Stan Laureyssens, Vlaams journalist,crimineel, louche manneke was buurman van Jawel Salvatore Dali

de bevers zei

Rest enkel nog nummer 4 (de film en dan zijn alle oplossingen gevonden)

1. 74 (telkens de twee laatste getallen optellen + 2 dus 27+45 = 74
2. Phil Lynott
3. Hongarije
4. ???????????
5. tientonner
6. Salvador Dali
7. Wir3
8. Waar ben je ?
9. Hyacint
10 palindroom

Anoniem zei

sorry murke, 'k was voor de vraag van Thin Lizzy op zoek naar de naam van de politicus die the nineoclock news tussen het optreden in gemonteerd hadden, waarschijnlijk een of andere national front pipo. Had de quiz duidelijk wat te hoog ingeschat :-)))))
benieuwd naar je film stillframe !
grtz ziggy

de bevers zei

En de titel van de film is ....
Mulholland drive

de bevers zei

En de titel van de film is ....
Mulholland drive