donderdag, februari 10, 2005

Radio 1 censureert pdw


Pdw mag geen wetgever meer zijn in het Radio 1 - programma "De Nieuwe Wereld". Hij heeft op een humoristische en kritische manier de draak gestoken met "Het Vlaams Belang". En de führers van deze partij, die altijd spreekt over vrije meningsuiting, hebben hun voetvolk dan massaal opgeroepen om te protesteren bij de VRT. Pdw vind ik ronduit schitterend in zijn commentaarstukjes (vroeger in Humo, nu op Radio 1). Zijn TV-werk (Spike, de Vloek van Vlimovost, Perfecte Moord) vind ik veel minder geslaagd. Maar daar gaat het niet over. Het wordt stilaan duidelijk dat het VB enkel vrije meningsuiting goedkeurt als zij er goed uitkomen. Verder is nu duidelijk dat VB-ers absoluut geen gevoel voor humor hebben. Mensen die enige sympathie voelen voor het VB moeten zich eens afvragen wat er zou gebeuren als ze ooit aan de macht komen. Gaan we terug naar de tijd van het vendelzwaaien, volksdansen. Rockconcerten zullen zeker niet meer mogen. En vrouwen die sympathie voelen voor het VB raad ik aan eens hun programma te lezen. En daarmee bedoel ik niet de gekuiste versie maar het 70-puntenplan dat ze nu maar eventjes voor de show opgeborgen hebben. De commentaarstukjes van pdw kan je lezen op http://pdw.blogspot.com en als tegenreactie op de onwaarheden die het VB verkondigt, kijk je best eens op www.blokwatch.be Nu nog politici en journalisten met kloten aan hun lijf en het komt wel goed, denk ik en hoop ik Posted by Hello

Geen opmerkingen: