zaterdag, februari 26, 2005

De huisarts van Murke

Murke kreeg een brief in de brievenbus van zijn huisarts waarin vermeld stond dat hij met pensioen ging. Gelieve een nieuwe huisarts aan te duiden die alle dossiers krijgt.

Murke was daar even niet goed van want Murkes huisarts leek leeftijdsloos. Hij zag er altijd even jong/oud uit en Murke was er dan ook van overtuigd dat hij dezelfde huisarts zou behouden tot op het sterfbed. Maar dat is niet zo en door zo'n zaken raakt Murke ontregeld

Murke had een goede band met zijn huisarts die hem bijstond bij zijn longperikelen. Ooit gaf ik over op zijn bureau tijdens evenwichtsstoornissen en zelfs dan behield hij zijn glimlach. Ook bij mijn penisverkortingsoperatie gaf hij goede tips.

Maar ja, daar komt nu een einde aan en Murke moet een nieuwe dokter zoeken of nooit meer ziek worden. Murke voelt zich veel beter in zijn vel tijdens onderhandelingen met top rockbands dan met een keuze van een nieuwe dokter.

Met zo'n brief wordt men nog maar eens geconfronteerd met het feit dat het leven razendsnel voorbijgaat. Murke zal nog meer genieten van de enkele jaartjes die hem nog resten. En hopelijk kom ik snel 41 jaar want sedert ik 40 geworden ben, denk ik zeer veel aan de vergankelijkheid van het bestaan en de dood.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Murke, ik denk dat er een fout in je tekst staat: penisverkorting moet penisverlenging zijn. Een mens kan zich al eens vergissen hé

Anoniem zei

De beste arts ?
Dr. Matig - Dr. Rustig - Dr. Vrolijk

naughty forty