dinsdag, januari 27, 2009

Eeuwige roem - een mens veroudert



Gisteren keek ik naar “Eeuwige roem” (Eén) en wie verscheen in beeld, Windy Goethals, waarmee ik ooit nog in ’t College zat. Ik weet niet meer of we in dezelfde klas zaten of in hetzelfde jaar…..

Ik wist wel dat hij zich bezighield met gevechtsport en dat demonstreerde hij soms wel eens op de speelkoer :-)

Ik wist echter niet dat hij ooit nationaal kampioen karate was (zie onderstaand bericht van de site van Eeuwige Roem).

Wat ik wel weet is dat ik lang moest kijken om hem te herkennen want ik had hem 30 jaar niet meer gezien en hij was een beetje verouderd (eufemisme). Maar ja, dat zullen ze van mij ook wel zeggen.

Van de website van Eeuwige roem

Windy Goethals (°1964) karate, Belgisch kampioen

Windy Goethals heeft drie kinderen: Simon, Matthias en Samuel. Hij heeft een karateschool, een fitnesscentrum en een groothandel voor fitnesscentra. Fred Deburghgraeve trainde tijdens zijn topsportcarrière in Windy's fitnesscentrum en Windy was ook zijn eerste sponsor. Nu is Fred in dienst bij Windy als salesmanager.
Windy maakte negen jaar deel uit van de Belgische internationale karateploeg. Hij werd in 1990 Belgisch kampioen in de categorie -69 kg, blote vuist.


Allez, ik zal volgende week opnieuw kijken en een beetje supporteren

2 opmerkingen:

Suske. zei

Ik heb Windy leren kennen eind jaren 80. Hij was toen één van mijn trainers. De laatste jaren ben ik hem ook wat uit het oog verloren. Ik train nog steeds, maar wel onder een andere federatie. Vandaar.

Anoniem zei

Hallo Frank,
Inderdaad we worden er niet mooier op met te verouderen hé.
groetjes
Windy