zondag, augustus 31, 2008

Proficiat Oguh

Oguh’s ouders wisten voordat ze hem concipieerden dat hij later in het onderwijs zou belanden. Oguh’s ouders waren ook kleine pestkopjes. Na lange berekeningen kwamen ze tot het besluit dat Oguh’s vader zijn zaad moest schieten op 1 december.

Op die manier zou Oguh geboren worden op 1 september. Het zal je maar overkomen, je verjaardag op je eerste werkdag na een zomerslaap van 2 maanden. Oguh kwam uiteindelijk een dagje vroeger ter wereld nl. op 31 augustus 1948

Murke’s eerste kennismaking met Oguh was in 1971. Oguh heette toen nog Brit’n (zat te schitten achter d’hoage). Oguh leerde Murke lezen, schrijven en rekenen. Murkes tere vingertjes dragen nog altijd de sporen van Oguh’s liniaal.

Oguh is een vat vol mysteries. Zo weten wij nog altijd niet :

- Of Oguh enkel knuffelde in de Baghwan sekte in Portugal
- Of hij deel uitmaakte van het duo Nicole en Hugo
- Of hij de gave bezit
- Wie naast hem zat toen hij betrokken raakte in een ongeval tussen Peer en Antwerpen
- Of hij wel een gerecht kan klaarmaken met ganzemeure
- Hoe het komt dat zijn voeten altijd op 10 voor 2 staan

Oguh, proficiat met je 60 ste verjaardag en nog vele jaren

En als verjaardagsgeschenk krijg je van mij dit mooie liedje van je grote idool, Ronita Yori, nl .... Geniet ervan

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi !!!
DANK U, tot 7 x 70 x ('k heb zopas de startviering van het nieuwe schooljaar eens nagelezen, sorry).
Ik was de zevende van 9 kinderen en ons moeder, tijdens een verlicht moment, grapte al lachend dat de 5 laatsten
eigenlijk "bedrogelingen" waren, MAAR, eens ze er waren, ze welkom waren!
Ik mag wel zeggen dat ik zowat overal, maar nog nooit "gesch...." heb achter d' hage.
En wat betreft die sporen op die vingers: als Murke nú nog sporen draagt, dan is dat van andere (waarschijnlijk louche) zaken, want in die tijd zat Murke achteraan in de klas omdat hij een schoolvoorbeeld was van een braaf engeltje (ik zeg wel: in dié tijd !).
En voor wat betreft die mysteries: de antwoorden daarop laat ik aan jullie gissingen over..., soms houdt dat leven in de brouwerij!

Groeten van een (een beetje) melancholische jarige.

Anoniem zei

Hip hip santé

wallican zei

ik heb toch wel genoten van dat prachtige lied
het doet deugd op een maandagmorgen

proficiat oguh

vgm