zondag, maart 09, 2008

Dit boek bijt me ...



Ik ben dit weekend volledig in de ban van "De Schaduw van De Wind" van Carlos Ruiz Zafon. Reeds 350 pagina's van dit fantastisch boek hebben me verslonden. Ik vergeet al lezend alle beslommeringen en dompel me onder in het Barcelona van 1950.

Daniel wordt op 11 jarige leeftijd meegenomen met zijn vader naar "het kerkhof der vergeten boeken" en kiest het boek "de schaduw van de wind". En wat dan volgt, is echt ... fingerlicking. Een absolute aanrader !!!

In het verleden genoot ik van alle werken van Robert Goddard, 'de boeddha van de buitenwijk' van Hanif Kureishi, 'het parfum' van Susskind, 'Hotel New Hampshire' van John Irving, 'De Historicus' van Elisabeth Kostova en talrijke andere boeken. En "de schaduw van de wind" hoort thuis in dit rijtje van mijn favorieten

Voor Ollie en andere liefhebbers van goede thrillers, lees eens "Het Laatste Ritueel" van de Ijslandse schrijfster Yrsa Sigurdardottir. een prachtige thriller

1 opmerking:

Anoniem zei

inderdaad een superboek