dinsdag, januari 09, 2007

Ryanair : hoe doen ze het ?












Toen Ryanair begon met zijn agressieve prijzenpolitiek was ik aanvankelijk argwanend. Volgens mij kon het niet. Ik herinner me nog een gesprek in Terzake (of een gelijkaardig programma) met Michael O Leary, de flamboyante directeur van Ryanair. Hij zei dat de prijzen nog verder zouden zakken en dat de reizigers in de toekomst zelfs nog geld zouden toekrijgen om te vliegen met Ryanair.

Ryanair staat en valt met subsidiëring bijv. van het Waalse gewest en verkoop van hotels, wagenverhuur,... via hun site. Anders is dit absoluut niet rendabel. Mogelijks als één van deze bronnen van inkomsten wegvalt, spat de zeepbel uit elkaar maar zolang kunnen we er nog van genieten. Zo vloog ik vorig jaar naar Stockholm voor 75 € (heen en terug) en volgende week vlieg ik even naar Dublin, kostprijs (alle kosten inbegrepen) 25 € per persoon (heen en terug).

Dit doet me denken aan het vroegere TV-programma op TF1 op zondagnamiddag "incroyable mais vrai"

Geen opmerkingen: